چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه

چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه

چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه : دمبل یکی از پرکاربردترین وسایل ورزشی است که در باشگاه برای انجام تمرینات ورزشی از آن استفاده می شود، اما زمانی که می خواهید در خانه ورزش کنید، دو گزینه پیش روی شماست: یا خرید دمبل یا ساخت یک دمبل خانگی. چند روش ساخت دمبل در خانه را به شما آموزش می دهیم.

انواع مختلفی از دمبل های آماده در بازار وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری و استفاده کنید، اما مانند بسیاری از ابزار و وسایل دیگر می توانید یک دمبل دست ساز داشته باشید و با آن ورزش کنید. با توجه به اینکه ساختار پیچیده ای ندارد; پس درست کردنش سخت نیست

اگر این سوال برای شما پیش می آید، روش ساخت دمبل در خانه چگونه و چگونه است؟ در پاسخ می گوییم شما ما را همراهی کنید. در این مطلب شما همراهان کاردستون را با چند روش ساخت دمبل در منزل آشنا می کنیم.

چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه

ساخت دمبل در خانه و ورزش با دمبل های خانگی خودتان

اغلب در همه خانه های ما وسایلی وجود دارد که به نظر بیهوده می آیند اما زمانی که موضوعات مختلف مربوط به ساخت کاردستی و ساخت ابزارهای کاربردی مختلف است مانند ساخت قابلمه سیمانی، ساخت چرخ دستی، نظم دهنده کشو، ساخت جا قاشقی ساخت زیر لیوانی، ساختن گل با دستمال کاغذی، ساختن سبد با نی می آموزی، متوجه می شوی که تنها با استفاده از خلاقیت، حوصله و هنری که در وجودت موج می زند.

چگونه در خانه دمبل درست کنیم

با استفاده از بطری آب

بعد از خرید و نوشیدن آب معدنی و نوشابه، قوطی های پلاستیکی آنها را دور می اندازید، اما جالب است بدانید که می توانید از آنها برای ساخت دمبل استفاده کنید پس آنها را دور نریزید.

ابتدا داخل بطری را به طور مساوی از ماسه و آب پر کنید (یعنی هر کدام را به یک اندازه استفاده کنید) و درب آن را محکم ببندید و از این پس با آنها در خانه ورزش کنید.

چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه

استفاده از قوطی رنگ

اگر بعد از رنگ آمیزی خانه قوطی رنگ را در انبار یا گوشه ای نگه داشته اید اکنون وقت آن است که به دنبال آن بروید و آن را پیدا کنید و بیاورید تا دمبل درست کنید. و اگر قوطی رنگ ندارید و یا آن را دور انداخته اید می توانید از قوطی های دیگر مانند آن برای این کار استفاده کنید. برای ساختن دمبل با این قوطی ها ابتدا آنها را با ماسه و ماسه یا سیمان پر کنید و درب قوطی را ببندید، از سفت بودن آن مطمئن شوید.

برای ساخت دمبل هم می توانید از قوطی ها استفاده کنید مخصوصا اگر مبتدی هستید گزینه خوبی است. قوطی های کوچک را می توان به عنوان وزنه دستی و قوطی های بزرگ را می توان به عنوان وزنه های سنگین استفاده کرد.

چگونه در خانه دمبل درست کنیم؟ ساخت دمبل در خانه

استفاده از یک ظرف پلاستیکی بزرگ

البته برای ورزش به دمبل های سبک و سنگین نیاز است و برای ساخت هر کدام می توانید از بطری، نی یا ظروف کوچکتر یا بزرگتر استفاده کنید.

اگر یک دمبل سنگین می خواهید می توانید از یک ظرف پلاستیکی گالن دار با دسته استفاده کنید. آن را با بتن یا سنگ، ماسه و آب پر کنید.

با استفاده از لوله و کلاهک pvc

با استفاده از لوله pvc (دو سانتی متر و نیم)
سیمان pvc
سنگریزه یا ماسه و یا خاک
چهار عدد کلاهک و یا دریچه pvc (2 سانتی متر و نیم)
کاتر و یا اره
رنگ اسپری

با استفاده از لوله و کلاهک pvc

روش ساخت

با کمک کاتر یا اره لوله پی وی سی را برش داده و به 2 قسمت تقسیم کنید به طوری که طول هر قسمت برابر با 15 سانتی متر باشد. اگر می خواهید دمبل های شما سنگین تر باشد، می توانید طول لوله ها را 15 سانتی متر در نظر بگیرید.

لوله های پی وی سی و درپوش پی وی سی را با استفاده از اسپری رنگ بزنید و به آن زمان دهید تا خوب خشک شود.

حالا داخل درپوش یا شیر را با کمک پی وی سی بپوشانید و به یک طرف لوله پی وی سی وصل کنید، طرف دیگر را به همین ترتیب وصل کنید و بگذارید تا چسب خوب خشک شود.

با کمک قیف هر کدام از لوله ها را با خاک یا ماسه و سنگریزه پر کنید اگر می خواهید سنگین تر کنید تکه های سنگریزه یا سنگ را داخل آن بریزید.

با کمک چسب یا سیمان پی وی سی، شیرهای باقیمانده را به همین ترتیب به طرف دیگر لوله ها وصل کنید.

شما به تازگی یک دمبل شیک و زیبا گرفتید.

استفاده از سطل و چوب

استفاده از سطل و چوب

برای ساخت این دمبل خانگی یک چوب، چند میخ، دو سطل، سیمان پی وی سی دارید.

ابتدا مقداری سیمان داخل سطل ها بریزید و خوب با آب مخلوط کنید تا ملات صافی به دست آید سپس چوبی را که قبلاً تعدادی میخ روی آن کوبیده اید، داخل سطل فرو کنید. سطح آن را خوب صاف کنید و زمان دهید تا سیمان گیر و سفت شود.

همین کار را برای طرف دیگر دمبل نیز انجام دهید.

برای این کار می توانید از گلدان هم استفاده کنید.

استفاده از سطل و چوب

سخن پایانی:

در این مطلب که با شما به پایان رسید شما را با روش های ساخت دمبل در خانه آشنا کردیم با توجه به اینکه ورزش یکی از نیازهای اساسی انسان برای داشتن بدنی سالم و زیبا است، بنابراین افراد زیادی برای ورزش به باشگاه می روند اما ممکن است به دلایل مختلف از جمله نداشتن وقت کافی و … نتوانید به باشگاه بروید. … بروید و ترجیح دهید در خانه ورزش کنید بله می توانید باشگاه را با دمبل های خانگی و سایر وسایل ورزشی به خانه بیاورید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *