21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی : خاله بازی، گرگ در هوا، چشم چشم گذاشتن  و… یکی از بازی های خاطره انگیز و نوستالژیک بسیاری از دوران کودکی ماست. لحظات شاد با یک سرگرمی دوست داشتنی. اما این شماره گذاری محدود به گروه سنی خاصی نیست و می توانید از ایده های مختلف بازی های گروهی در خانه برای سنین مختلف استفاده کنید.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

ممکن است وقتی از بازی صحبت می کنیم بچه ها به ذهنشان خطور کند. می توانید در اوقات فراغت و مهمانی ها بازی های دسته جمعی و دسته جمعی را در خانه انتخاب و انجام دهید.

درست است که کودکان زمان زیادی از زندگی خود را صرف بازی می کنند، اما این بدان معنا نیست که بازی فقط برای کودکان است با ما همراه باشید تا با معرفی ایده های متفاوت و جذاب بازی های گروهی در خانه این موضوع را به شما ثابت کنیم.

امروزه انواع بازی های رایانه ای جای بازی های مهیج، سالم و پرنشاط گذشته را گرفته است که باعث نگرانی و نگرانی بسیاری از والدین شده است و البته این نگرانی بجاست زیرا برخلاف بازی های پر انرژی و شاد سابق، کامپیوتر بازی‌ها تأثیر منفی زیادی بر جسم، ذهن و روح کودکان می‌گذارند.

خوب است که حداقل آن را کاهش دهیم و بین بازی های رایانه ای و بازی های دیگر تعادل ایجاد کنیم. خوب، کودک متقاعد می شود که بازی های رایانه ای را کنار بگذارد، اما وقتی بارها به بازی نام و فامیل و مار مار دعوت می شود، تمایلی به بازی ندارد.

در ادامه تعداد زیادی ایده بازی گروهی را در منزل آموزش می دهیم تا بتوانید در مهمانی ها و مجالس و حتی اوقات فراغت خانوادگی از آن بهره ببرید و لحظات شادی را برای همه رقم بزنید.

1.بازی پانتومیم

این بازی یکی از بازی های گروهی جذاب و ساده است که در آن بازیکنان به دو گروه تقسیم می شوند و هر بار یکی از گروه ها کلماتی را برای آن گروه در نظر می گیرد و آن را با یکی از اعضای گروه مقابل به اشتراک می گذارد.

و آن عضو موظف است آن کلمه را با حرکات دست و بدن خود بدون گفتن کلمه برای هم تیمی های خود به تصویر بکشد تا اعضای گروه در زمان معینی آن کلمه را تشخیص دهند. هر گروهی که بیشتر از گروه حریف خود حدس بزند برنده است.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

2.بازی قایم باشک

قاعده بازی این است که یک کودک چشمان خود را می بندد یا چشمان خود را روی یک بیان می گذارد و شروع به شمارش می کند، در این مدت کودکان دیگر باید پنهان شوند پس از پایان شمردن کودک چشم گذاشته ، باید چشمان خود را باز کند و به دنبال کودکان دیگر بگردد تا آنها را بیابد.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

3.بازی جرات یا حقیقت

این بازی که در بعضی جاها به آن شجاعت یا حقیقت نیز می گویند یکی از معروف ترین هیجان انگیزترین و محبوب ترین بازی های گروهی است. قانون این بازی جالب به این صورت است: عده ای دور هم می نشینند و 1 بطری را روی زمین می چرخانند و آن را به حرکت در می آورند.

قرار گرفتن نوک بطری به سمت هر کسی، نوبت بازی را برای آن شخصی که گزینه ای بین شجاعت یا حقیقت را انتخاب می کند، تعیین می کند و همچنین شخصی که انتهای بطری به سمت او است سوال کننده است.

اگر شجاعت انتخاب شود، از او می خواهند که یک فعالیت دشوار یا عجیب و باحال انجام دهد. اما اگر حق انتخاب شد، باید به سؤالی که از او می شود، پاسخ واقعی بدهد.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

4.بازی اسم و فامیل

در این بازی هر فرد نام گزینه های مختلفی مانند نام، نام خانوادگی، شهر، غذا، میوه، گل و … را در یک کاغذ می نویسد. سپس یکی از حروف الفبا به صورت تصادفی انتخاب می شود.

شرکت کنندگان باید یک کلمه مناسب برای هر یک از گزینه ها با حرف انتخاب شده بنویسند. به عنوان مثال، اگر حرف انتخاب شده “میم” باشد.

جلوی نام محدث می نویسند، جلوی نام خانوادگی محمدی، جلو شهر مریوان یا مشهد و همینطور تا آخر. کسی که بتواند همه آنها را سریعتر از دیگران بنویسد برنده بازی است.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

5.بازی 20 سوالی

بازی 20 سوالی یکی از بازی های گروهی و بازی های دونفره است که شرکت کنندگان یک جمله را در یک برگه می نویسند و آن را تا می کنند. فرد مقابل شما این فرصت را دارد که بیست سوال بپرسد که می توانید برای جذابیت بیشتر آنها را مشخص کنید.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

6.بازی صندلی موزیکال

یک بازی خاطره انگیز و جذاب است که تحرک زیادی دارد. در این بازی شما باید تا حد امکان صندلی داشته باشید. و قانون بازی این است که 1 صندلی کمتر از تعداد شرکت کنندگان در اطراف یکدیگر بچینید.

سپس آهنگی را پخش می کند و پس از پایان آهنگ، همه شرکت کنندگان سعی می کنند روی 1 صندلی بنشینند و هرکس نمی تواند بنشیند بازی را باخته است. به این ترتیب تکرار می شود تا فقط یک نفر باقی بماند که برنده است.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

7.بازی مافیا

در بازی مافیا بازیکنان به دو دسته تقسیم می شوند که یک گروه مافیا و دسته دیگر ساکنان شهر هستند و شهروندان به تعداد شهروندان شخصیت های مختلفی مانند پزشک و پلیس را به خود می گیرند.

در ابتدای بازی یک نفر به عنوان خط کش انتخاب می شود که با توزیع کارت بین شخصیت ها مشخص می شود و باید محرمانه بماند.

سپس حاکم فرا رسیدن شب را اعلام می کند و همه شهروندان باید چشمان خود را ببندند و با اعلام حاکم چشمان خود را باز کرده و یکدیگر را شناسایی کرده و تصمیم به حذف یکی از شهروندان می گیرند و بخوابند که این تصمیم با زبان اشاره صورت می گیرد. بین خودشون.

سپس حاکم روز را اعلام می کند، روزی که بازیکنان باید با مشاهده سرنخ ها و عکس العمل های مردم یکدیگر را راضی کنند تا اعضای مافیا را شناسایی کرده و با یکدیگر برای حذف آنها به توافق برسند. در این میان اعضای مافیا نیز با نقاب شهروندی به سمت هدف خود حرکت می کنند. این بازی تا پیروزی 1 گروه ادامه دارد.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

8.بازی اسمش را بگو

یک آهنگ را انتخاب کنید و بگذارید آهنگ به مدت پنج ثانیه پخش شود، هر فردی که بتواند نام آهنگ یا نامی نزدیک به آن را بگوید، برنده بازی است.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

9.بازی بگو کیه

نام همه بازیکنان را روی یک کاغذ بنویسید، آن را تا کنید و در یک جعبه قرار دهید. هر یک از شرکت کنندگان یکی از اوراق را می گیرد و صاحب نام را روی کاغذ به تصویر می کشد، افراد دیگر باید با در نظر گرفتن توضیحات فرد، نام او را حدس بزنند.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

10.بازی بله یا خیر برعکس

و اما یک ایده بازی گروهی در منزل را می توان بازی بله و یا نه برعکس معرفی نمود. در این بازی مهیج یک نفر به صورت داوطلب و یا انتخاب شده از فرد روبرو پرسش های ساده و واضح می پرسد و فرد مقابل جواب های بله را باید نه بگوید و جواب های نه را باید بله بگوید. زمانی که فرد نتواند به این روند ادامه دهد بازی را باخته است.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

11.بازی مشاعره

فکر می کنم این بازی نیاز به توضیح ندارد چون همه شما با این بازی پرطرفدار و خاطره انگیز آشنا هستید قاعده این است که با پایان شعر نفر قبلی نفر بعدی شعری می خواند و به این ترتیب فقط یک نفر باقی می ماند.

در صورت تمایل می توانید نام ها را با اشعار جایگزین کنید، به این صورت که با حرف آخر یک نام، نفر بعدی باید یک اسم را بگوید.

12.بازی جابه جا کن و یا تغییرات صحنه

یک بازی جذاب و هیجان انگیز که واقعا پیشنهاد می کنیم قانون آن این است که یکی از شرکت کنندگان اتاق را ترک می کند و سایر بازیکنانی که در اتاق هستند برخی از وسایل خانه را تعویض و جابجا می کنند. سپس فرد وارد اتاق می شود و باید متوجه تغییرات شود.

13.بازی دبرنا

بازی دبرنا که در کشورمان ایران به بازی بینگو نیز معروف است یک بازی گروهی در خانه است که از بازی های فکری نیز محسوب می شود. دبرنا شامل کارت هایی است که اعداد 1-99 روی کاغذ در ستون ها و مکعب های مختلف نوشته شده است و همچنین یک کیسه سفید که حاوی تعدادی مهره با اعداد 1-99 است.

با توجه به تعداد شرکت کنندگان، هر نفر تعداد معینی کارت می گیرد. یک نفر هم مهره ها را از کیسه بیرون می آورد و عدد روی آن را می خواند.

اما تجهیزاتی که برای این بازی نیاز دارید مقداری لوبیا است. هرکسی که عدد خوانده شده را در کارت یا کارت خود دارد، لوبیا می گذارد. برنده کسی است که 1 ردیف اعداد را سریعتر از سایر شرکت کنندگان پر کند.

21 ایده بازی گروهی و خانوادگی جذاب برای دورهمی

14.بازی طناب کشی

شرکت کنندگان را به 2 قسمت تقسیم کنید فقط به این نکته توجه کنید که هر گروه از نظر قدرت بدنی با یکدیگر برابر هستند. رهبران گروه هر انتهای طناب را نگه می دارند و شروع به کشیدن طناب می کنند. هر گروهی که طناب را رها کند یا به مرز گروه مقابل کشیده شود، بازی را باخته است.

15.بازی پیدا کردن با چشم بسته

این بازی گروهی برای مجالس شبانه مناسب است، یک نفر چشمان خود را می بندد، افراد دیگر نیز وسیله یا وسایلی را تعیین می کنند و فرد با چشمان بسته به دنبال آنها می گردد اگر ابزار مشخص شده را پیدا کند، برنده بازی است.

بازی پیدا کردن با چشم بسته

16.بازی شکار شیرینی

افراد به 2 گروه هشت یا ده نفره تقسیم می شوند، شما همچنین می توانید به گروه های بیشتری تقسیم کنید. تعداد زیادی شکلات بسته بندی شده در ظرف بزرگی ریخته می شود و افراد هر گروه به نوبت با قاشق کوچک یا وسیله ای مشابه در دهان شکلات ها را از ظرف اصلی خارج کرده و به سبد گروه خود منتقل می کنند در پایان هر یک از گروه هایی که بیشترین شکلات را در سبد خود قرار داده بودند برنده بازی شدند.

17.بازی توپ داغ

از بازیکنان بخواهید که در کنار یکدیگر بایستند تا دایره ای تشکیل دهند. یک شی کوچک مانند توپ یا جعبه را به نفر اول بدهید و آهنگی را پخش کنید.

وقتی آهنگ شروع می شود، بازیکنان توپ را به شخص دیگری پاس می دهند، وقتی آهنگ تمام شد، توپ در دستان هر نفر باقی می ماند، از دور بازی خارج می شود و از دایره خارج می شود. به همین ترتیب ادامه می یابد تا یک نفر باقی بماند.

بازی توپ داغ

18.بازی مسابقه ای با گلوله برفی

بادکنک هایی با 2 رنگ مختلف تهیه کنید و باد کنید و به هر یک از شرکت کنندگان 2-3 بادکنک بدهید. افراد را به 2 گروه تقسیم کنید و روی زمین برای پارتیشن بندی خطی بکشید یا مشخص کنید.

هر یک از گروه ها باید سعی کنند بالن های خود را به طرف مقابل (آن طرف خط) بفرستند و نباید اجازه دهند بالن های گروه دیگر از خط آنها نفوذ کند.

بعد از زمانی که مشخص کردید مثلا 5 دقیقه هر کدام از گروه هایی که توانسته اند بادکنک های بیشتری را به سمت گروه مقابل پرتاب کنند برنده بازی هستند.

19.بازی پازل گروهی

این بازی برای کودکان مناسب است، قانون آن این است که بچه ها را تقسیم کنید و به هر یک از آنها یک پازل بدهید.

زمان حل پازل ها فرا رسیده است، هر گروهی که بتواند معما را سریعتر حل کند، برنده بازی است. می توانید تعداد افراد هر گروه را کاهش دهید یا به هر نفر اجازه دهید یک پازل انجام دهد.

بازی مسابقه ای با گلوله برفی

20.بازی ادامه دادن داستان

یکی دیگر از ایده های بازی گروهی در خانه که گزینه مناسبی برای کودکان به حساب می آید، زیرا علاوه بر سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت باعث می شود تا کلمات بیشتری را بیاموزند و قوه تخیل خود را تقویت کنند.

در این بازی شما باید داستانی را تعریف کنید و بخشی از آن را به نفر بعدی بسپارید تا آن را ادامه دهد، نفر بعدی باید داستان را با حرف آخر ادامه دهد و به همین ترتیب تا زمانی که با هم داستان زیبایی بنویسند و بخوانند.

21.بازی با بطری

قاعده این بازی مهیج و جذاب این است که همه شرکت کنندگان که کودک هستند به صورت دایره ای دور هم بنشینند سپس یک بطری را وسط دایره بچه ها بگذارند و بطری را محکم بچرخانند و نام یکی از آنها را بگویند. کودک.

تماس بگیرید کودکی که اسمش را صدا می زنند قبل از اینکه بطری متوقف شود باید بطری را بگیرد، سپس همان کودک شیشه را می چرخاند و نام بچه دیگری را صدا می کند و همینطور ادامه می دهد تا همه بچه ها نوبتی داشته باشند و نکته مهم بازی این است که بچه ها به اندازه کافی حواسشان جمع است تا بطری را بعد از صدا زدن اسمشان بگیرند.

بازی با بطری

سخن پایانی:

در این مقاله به پایان رسیده شما را با ایده های جالب و واقعا هیجان انگیز و البته آموزشی از بازی های گروهی در خانه آشنا کرده ایم. لحظات سرگرم کننده و به یاد ماندنی ایجاد کنید.

برخی از بازی ها مانند گل یا پوچ، سنگ کاغذ قیجی، مار و پله و نیز لب خوانی از دیگر بازی های مهیج و مفرحی است که همگی بدون استثنا با آن آشنایی داریم و می توانید از آن ها در این مواقع بهره ببرید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *