چگونه پنیر را با بافت خوب نگه داریم تا خراب نشود؟

چگونه پنیر را با بافت خوب نگه داریم تا خراب نشود؟

چگونه پنیر را با بافت خوب نگه داریم تا خراب نشود؟ اصول نگهداری پنیر در خانه بسیار ساده است و فقط باید نکاتی را در این زمینه رعایت کنید در غیر این صورت احتمال کپک زدن پنیر شما وجود دارد پس بهتر است این مقاله را با دقت مطالعه کنید.

پنیر یکی از خوشمزه ترین قسمت های صبحانه ایرانی هاست و انواع مختلفی دارد و عده ای هم هستند که پنیر را برای مصرف سالانه خود تهیه می کنند و دوست دارند طرز نگهداری آن را بدانند. ما تکنیک های خوبی برای نگهداری پنیر معرفی می کنیم و اطلاعات مفیدی در این زمینه به شما می دهیم.

آشنایی با تکنیک های خوب نگهداری پنیر

پنیر یکی از غذاهایی است که به راحتی خراب می شود و کپک می زند و دیگر قابل خوردن نیست پس باید در نظر داشته باشید که نگهداری از این ماده کار چندان آسانی نخواهد بود پس بهتر است اطلاعات خوبی داشته باشید. و برنامه ای در مورد نحوه مراقبت از پنیر داشته باشید تا بدانید چگونه و چگونه این ماده غذایی را نگهداری کنید.

محل نگهداری پنیرهای نرم و سفت می تواند متفاوت باشد، بنابراین باید در نظر داشته باشید که هر کدام از این پنیرها باید به روش های مختلفی جدا و نگهداری شوند.

به خاطر داشته باشید که پنیرهای سفت مانند چدار و پنیر سفید را می توان بعد از باز کردن 3 تا 4 هفته در یخچال نگهداری کرد و نگران خراب شدن آنها نباشید. اگر پنیرهای نرمی مانند آنهایی که چربی زیادی دارند، دارید، می توانید آنها را به مدت یک هفته در یخچال بگذارید و از آنها استفاده کنید.

در واقع برای اینکه بتوانید پنیرهای سالم تری بخرید باید تاریخ روی بسته بندی ها را بررسی کنید و در این صورت باید ببینید که آیا روی پنیرهای خریداری شده کپک زده است یا خیر. اگر پنیرهای شما سالم هستند ما مدت زمان ماندگاری هر کدام را برای شما بررسی می کنیم و اطلاعاتی در مورد نحوه مراقبت بهتر از آنها به شما می دهیم.

همانطور که می دانید پنیر جایگاه ویژه ای در رژیم غذایی ما دارد و می توانید این غذا را در هر وعده غذایی که دوست دارید و یا در میان وعده هایی با میوه هایی مانند هندوانه و خربزه میل کنید.

اگر از این ماده استفاده زیادی داشته باشید معمولا در مواقعی که پنیر های تازه محلی تولید می شوند از این مورد زیاد می خرید و سعی می کنید برای روز های دیگر سال نیز آن را ذخیره نمایید.

چگونه پنیر را با بافت خوب نگه داریم تا خراب نشود؟

در یخچال نگهداری شود

اگر این ماده غذایی را در یخچال نگهداری می کنید باید بدانید که بعد از مدتی ممکن است این ماده تغییر شکل داده و تغییر شکل داده و طعم آن نیز تغییر کند.

برای جلوگیری از این مسائل دو راه وجود دارد یکی استفاده از کره و دیگری استفاده از کاغذ روغنی و در واقع زمانی که پنیرها را برش میزنید تا پنیر طعم اصلی خود را بگیرد اگر نشد. لمس کنید، باید یک لایه بسیار نازک کره روی آن بمالید و سپس برای نگهداری در یخچال قرار دهید.

عده ای هستند که طعم کره را دوست ندارند بنابراین این افراد می توانند دور قالب های پنیر را کاغذ روغنی بپیچند و سپس در یخچال قرار دهند و اگر می خواهید ماندگاری این غذا را دوبرابر کنید، باید آن را قرار دهید. آنها را در کاغذ مومی قرار دهید و سپس در ظرفی بگذارید و در یخچال نگهداری کنید.

البته باید بدانید که بافت همه پنیرها یکسان نیست، بنابراین نحوه مراقبت از آنها نیز متفاوت خواهد بود. روش های مختلفی برای نگهداری پنیرهای سفت و نرم وجود دارد و باید بدانید که این اقلام را باید در اندازه مناسب خریداری کنید و نباید آنها را برای مدت طولانی رها کنید.

چگونه پنیر را با بافت خوب نگه داریم تا خراب نشود؟

مراقبت از پنیرهای سفت

برای اینکه بتوانید این نوع پنیر را در یخچال نگهداری کنید باید بدانید که این کار مستلزم دانستن نکاتی در این زمینه است. این نکات عبارتند از:

نگهداری پنیرهای سفت در فویل راحت تر است و به این پنیرها اجازه می دهد طعم خود را حفظ کنند.

پوشش پنیرها نیز بسیار خوب است و می تواند مراقبت بسیار خوبی برای طعم این پنیرها باشد بنابراین می توانید آن را از این روکش ها تهیه و نگهداری کنید.

کاغذ های روغنی شیرینی پزی برای این مدل از پنیر ها خوب می باشند و می توانند از خراب شدنشان پیشگیری نمایند.

این پنیرها را باید در قسمت های پایینی میوه ها و سبزیجات نگهداری کنید.

هر بار که بسته پنیر را باز می کنید، باید کاغذ دور آن را عوض کنید.

برای مراقبت بهتر از این نوع پنیر می توانید آن ها را در شیشه های روغن زیتون شناور کرده و طعم دهنده های متنوعی به آن ها اضافه کنید.

اگر بافت پنیر شما سفت است و می خواهید آن را نرم تر کنید باید ان را درون آب جوشیده و سرد شده بدون نمک بیندازید و یا درون دوغ به اندازه چند دقیقه بگذارید تا بماند.

مراقبت از پنیرهای سفت

مراقبت از پنیر نرم

نگهداری پنیر نرم حساسیت های زیادی دارد و باید بدانید که ماندگاری این نوع پنیر کمتر خواهد بود در واقع این نوع پنیر را می توانید تا سه هفته تا یک ماه در یخچال نگهداری کنید و برای ماندگاری بیشتر این نوع پنیر کافی است

نکاتی را رعایت کنید که این نکات عبارتند از:

قبل از خرید این نوع پنیر باید به تاریخ تولید آنها توجه کنید.

کپک یکی از عوامل خراب شدن این پنیرها است پس اگر دیدید پنیر کپک زده است به هیچ وجه از آن استفاده نکنید

زیرا ممکن است کپک به بافت های زیرین سرایت کرده باشد و این موضوع با چشم قابل مشاهده نباشد. سعی کنید این پنیرها در یخچال نمانند.

اگر بافت پنیر شما نرم است و می خواهید آن را به پنیر سفت تبدیل کنید کافی است آن را در آب جوشیده و خنک شده و نمک قرار دهید و هر چه نمک در این آب بیشتر باشد پنیر سفت تر می شود.

مراقبت از پنیر نرم

درست کردن آب پنیر

برای اینکه بتوانید برای پنیر خود آب نمک درست کنید یک راه بسیار خوب و مطمئن را در این زمینه به شما معرفی می کنیم تا در این بین اطلاعات خوب و مفیدی به دست آورید استفاده از آب نمک بسیار خوب خواهد بود و از کپک زدن و همچنین از بین رفتن طعم پنیر جلوگیری می کند. برای تهیه آب پنیر ابتدا باید یک قاشق نمک و یک قاشق ماست را به حدود یک لیتر آب اضافه کنید.

در واقع میزان نمک و ماست به سلیقه شما قابل تغییر است. در این بین به یاد داشته باشید که مقدار آب آماده شده باید به اندازه ای باشد که روی پنیر را بپوشاند. فراموش نکنید که هر چه مقدار نمک بیشتر باشد، پنیر شما سفت تر می شود.

برای نرم شدن پنیری که خیلی سفت شده است می توانید آن را در آب جوشیده و خنک شده بدون نمک قرار دهید و همچنین ریختن تکه های پنیر در ماست و دوغ می تواند به نرم شدن بافت های سفت شده آن کمک کند.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *