نحوه برخورد با مشتری و رمزهای موفقیت در جلب نظر مشتری
نحوه برخورد با مشتری و رمزهای موفقیت در جلب نظر مشتری : نحوه برخورد شما با مشتریان تأثیر زیادی در بقای کسب و کار شما خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به تکنیکهای صحیح برخورد با مشتری اشاره کنیم تا با چالشی مواجه نشوید.
اگر تکنیکهای برخورد با مشتری را ندانید و اصول تعامل با مشتری را در نظر نگیرید کسب و کار شما شکست خواهد خورد و از گردونه رقابت خارج خواهید شد. بنابراین پیشنهاد میکنیم نحوه برخورد با مشتریان را در این مقاله مطالعه کنید.
فهرست مطالب این صفحه
نحوه برخورد با مشتریان و تکنیکهای کاربردی آن
نحوه برخورد با مشتریان تأثیر زیادی در بقای کسب و کار شما خواهد داشت امروزه انتظارات مشتریان از کسب و کارها بسیار افزایش یافته است و اگر یک شرکت یا برند نتواند به نیازها یا خواستههای مشتریان پاسخ دهد، از گردونه رقابت خارج خواهد شد.
اگرچه این کمی تند است، اما یک واقعیت است. نحوه برخورد شما با مشتریان، موفقیت کسب و کار شما را تعیین میکند. اگر تکنیکها و فنون تعامل با مشتری را ندانید و اصول آن را دست کم بگیرید، مشتریان خود را از دست خواهید داد.
حتی اگر تاکنون عملکرد خوبی نداشته باشید، تغییر این وضعیت غیرممکن نیست. البته افزایش مشتری یک شبه اتفاق نمیافتد. برای انجام این کار، باید در ایجاد تغییر معنادار در رفتار مشتری جدی باشید. در ادامه تکنیکها و فنون برخورد با مشتریان آمده است.
قدردانی از مشتری
برخی از شرکتها سعی میکنند با کمک برندسازی بر نظر مشتری تأثیر بگذارند، اما با وجود بازار رقابتی، نحوه برخورد شما با مشتریان عامل اصلی در خرید محصول یا خدمات شماست. همیشه از مشتری برای انتخاب فروشگاه یا کسب و کار خود تشکر و قدردانی کنید.
و اگر انتقاد یا سوالی در مورد خدمات و محصولاتی که ارائه میدهید وجود دارد، مایل به پذیرش آن باشید و صبور باشید. ممکن است انتقاد سازنده باشد و به شما در بهبود کار کمک کند.
بیشتر بخوانید: چه سوالاتی را نباید از دیگران بپرسیم؟
مهارتهای حل مسئله
بیشتر اوقات مشتریان مشکلات خود را به درستی تشخیص نمیدهند. اغلب وظیفه نماینده پشتیبانی این است که قبل از جستجوی راه حل، ابتکار عمل را برای تشخیص مشکل به دست بگیرد. هنگام برخورد با مشتریان، نه تنها باید بفهمید چه اشتباهی رخ داده است، بلکه باید به سرعت راه حلی پیدا کنید. وظیفه شناس باشید.
دوستانه رفتار کردن
با مشتریان با چهرهای دوستانه رفتار کنید و همیشه مودبانه صحبت کنید. هنگام تعامل با مشتری، در همه شرایط، حتی زمانی که طرف مقابل عصبانی است، مودبانه صحبت کنید. سعی کنید آرام باشید و روی مشکل تمرکز کنید.
اگر شرکت یا فروشگاه شما به شما اجازه میدهد لحن غیررسمی داشته باشید، تا حد امکان دوستانه اما حرفهای باشید. صمیمی شدن با مشتری تکنیک خوبی برای ایجاد ارتباط عاطفی است، اما بهتر است مرزها را رعایت کنید.
داشتن لحن مناسب
شما باید در هر مکالمه لحن مناسب را پیدا کنید. در عین حرفهای بودن، همدلی نشان دهید تا مکالمه بین شما و مشتری معنادار شود و طرف مقابل احساس کند که مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، نکتهای که باید در هر مکالمه رعایت شود این است که همیشه از لحن و کلمات مثبت استفاده کنید.
لحن مثبت از سوءتفاهم جلوگیری میکند و به مشتری کمک میکند احساس کند که شما سعی در حل مشکل او دارید. داشتن لحن منفی باعث میشود مشتری احساس ناراحتی کند و وقت خود را از دست بدهد.
صبور بودن
صبور بودن در تعامل با مشتری بسیار مهم است. مشتریانی که برای اولین بار به شما مراجعه میکنند کاملاً بیخبر هستند. خوب گوش دادن، صبور بودن و صبور بودن، به خصوص در اولین برخورد، به مشتری کمک میکند تا احساس راحتی کند و برای دفعه بعد به شما مراجعه کند. اولویت اصلی، درک کامل نیازهای مشتری و برآورده کردن آنهاست.
توجه واقعی
برای ارائه خدمات عالی به مشتری، باید توانایی و ظرفیت ذهنی لازم برای توجه واقعی به مشتری را داشته باشید. توجه کردن یکی از تکنیکهای تعامل با مشتری است که به راحتی به دست نمیآید. نه تنها توجه به تجربه تک به تک مشتری مهم است، بلکه باید بازخوردی را که به طور کلی دریافت میکنید نیز در نظر بگیرید.
نشان دهید که میخواهید مشکل مشتری را حل کنید. به عنوان مثال، نگویید که بعداً مشکل شما را حل خواهم کرد. در صورت امکان، فوراً به مشکل مشتری رسیدگی کنید. به عنوان مثال، بگویید که اکنون برای رسیدگی به مشکل به پنل کاربری شما مراجعه خواهم کرد. مشتری باید بداند که شما به او توجه میکنید.
مهارتهای ارتباطی واضح
استفاده از کلمات و جملاتی که منظور شما را به سادگی و به درستی به مشتری منتقل میکنند نیز در برقراری ارتباط با مشتری بسیار مهم است. یکی از تکنیکهای برخورد صحیح با مشتریان، سادهسازی مفاهیمی است که برای مشتری دشوار است. مفاهیم پیچیده را تا حد امکان ساده کنید.
در نهایت، از حمایت شما متشکریم. همچنین توصیه می شود اگر علاقه مند به آشنایی با بهترین هدیه برای مشتریان و رازهای جذب مشتری هستید، از این مقالات دیدن کنید.