10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش : آنطور که در جریان هستید که اکثر مادران می دانند کودکان دو ساله انرژی زیادی دارند. گاهی اوقات آنقدر انرژی دارند که شما نمی دانید چه کاری باید انجام دهید. این می تواند کنترل کودک را برای شما سخت کند و انتخاب اسباب بازی برای او دشوار باشد.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

هوش و استعداد کودک در سال های اول زندگی اوج میگیرد در همان سالهاست که فرزند شما بیشترین استعداد و توانایی را دارد و حس کنجکاوی و قدرت ذهن باعث میشود باهوش بزرگ شود و همه این چیزهایی که گفتیم بستگی به شما والدین دارد البته لازم به ذکر است استعداد زنتیکی است اما با سعی و تلاش میتوانید فرزندانتان را طوری بزرگ کنید که از لحاظ استعداد و از همه مهمتر توانایی در یادگیری شکوفا کنید.

با یادگیری انواع بازی ها او را در چالش بسیار مهم در دوران کودکی میبرید . بنابراین همین دلیل است که ما لیستی از بازی ها و وسایل بازی مفید را تهیه کرده ایم. با این بازی ها انرژی کودک به راحتی تخلیه می شود، در حالی که او درگیر یادگیری و تفریح است. با ما در این مقاله از کاردستون همراه باشید.

 

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

۱- خیزش در بازی:

خزیدن در تونل ها و بازی در چاله های توپ یک روش عالی برای سوزاندن انرژی کودکان کوچک است. بهتر است در این بازی رنگ هایی را انتخاب کنید که خنثی تر باشند ، زیرا این رنگ ها از نظر بصری کمتر متحرک و آرام هستند و می توانند یک تجربه بازی آرام را ایجاد کنند.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

بیشتر بخوانید: انواع کاردستی با دکمه 

۲- بازی با اشکال فومی(بلوک های جدا کننده فومی)

این بلوک های بازی (کف ساز برج) سبک وزن هستند که به بچه ها اجازه می دهد آنها را دستکاری کنند و هر مدلی را که دوست دارند انتخاب کنند. کودک می تواند روی آنها صعود یا خزیدن کند. بازی با این بلوک ها به توسعه مهارت های حرکتی که برای کودکان دشوار است ، تشویق به حل مسئله ، حفظ تعادل و انجام بازی های تخیلی کمک می کند.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

بیشتر بخوانید: ساخت چند کاردستی با فوم اکلیلی

3.بلوک های بازی  اشکال با بافت متفاوت:

این بلوک‌های غول آسا با بافت و فرم ویژه برای کودک بسیار سرگرم کننده است و می تواند خلاقیت و حس اکتشاف را در کودک برانگیزد. این بلوک ها برای ایجاد قدرت بدنی بالا و ایجاد هماهنگی در کودک عالی هستند. بلوک ها را در اطراف یک اتاق قرار دهید و از کودک بخواهید که آنها را جمع کند و به یک مکان مشخص منتقل کرده و با شکل خاصی بچیند.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

این بلوک های غول پیکر با بافت و شکل خاصی برای کودک بسیار سرگرم کننده هستند و می توانند خلاقیت و حس اکتشاف را در کودک قلقلک دهد. این بلوک ها برای ایجاد قدرت بدنی و هماهنگی بالا در کودک بسیار مناسب هستند. بلوک ها را در اطراف یک اتاق قرار دهید و از کودک بخواهید آنها را جمع کند و آنها را به مکان خاصی منتقل کند و آنها را به شکل خاصی مرتب کند.

 

۴- ترامپولین یک بازی فوق العاده:

ترامپولین یک روش عالی برای تحرک کودکان 2 ساله در هنگام تفریح است. برای اینکه این فعالیت چالش برانگیزتر باشد ، ببینید آیا کودک می تواند هنگام پریدن توپ به سمت شما پرتاب کند یا توپ بزرگی را بگیرد.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

۵- حباب های بازی:

دستگاه حباب سازی ممکن است بنظر شما برای یک کودک دو ساله مناسب نباشد. اما فقط به این فکر کنید که کودک برای گرفتن و ترکیدن حباب چه مقدار نیاز به دویدن و چرخش دارد. با این بازی کودک با خوشحالی انرژی را می سوزاند.

10 بازی برتر ‌‌برای کودک دو ساله باهوش

۶- بازی با حلقه:

این بازی در واقع یک حلقه است که کودک می تواند با آن بسکتبال بازی کند ، با یک توپ فوتبال هدف قرار دهد و یک بازی پرتاب پرتاب کند. خیلی فوق العادست است،نه؟ این بازی کودک را به پرتاب ، لگد زدن و هدف گیری صحیح تشویق می کند که از مهارت های حرکتی مهم برای رشد کودکان است.هینطور برای سرگرمی کودکان اکتیو مناسب است ، به ویژه هنگامی که خودتان کاری انجام می دهید.

حلقه

۷- بازی با توپ پولک دار (رینگ مانیا):

بچه ها عاشق غلت زدن ، پرتاب کردن و گرفتن هستند. وقتی آنها با این مدل بازی می کنند ، در حالی که انرژی خود را می سوزانند کاملاً سرگرم می شوند. این بازی برای توانایی تمرکز آنها نیز مناسب است. این بازی شبیه صفحات یا استوانه هایی است که در آنها دو میله و تعدادی حلقه وجود دارد. کودک باید به دکمه های بازی کمک کند و آن حلقه ها را به داخل میله منتقل کند.

رینگ مانیا

۸- بلوک های خانه سازی در سایز متوسط:

این بازی همچنین مجموعه بسیار جذاب دیگری از بلوک های فومی است که کودک برای بازی با آنها باید از تمام بدن خود استفاده کند. این بلوک ها کودکان را قادر می سازد تا مهارت های راه رفتن ، خزیدن ، خم شدن و راه رفتن ،سرهم بندی تکه ها و استفاده از هر دو دست را برای انجام کارها کسب کنند

خانه سازی

۹- چالش پیدا کردن اشکال:

این یک بازی حافظه است که دارای کارت گرافیک های بزرگ گرد است. نحوه بازی به این صورت است که شما باید کارت های اتاق را بازی کنید و از کودک بخواهید تصویری را که صدا می زنید را پیدا کند. این بازی به کودکان امکان راه رفتن ، خزیدن و خم شدن را می دهد تا شکل مناسب را پیدا کند

بازی حافظه

این بازی همچنین می تواند به آموزش واژگان جدید ، سازگاری تمرین و کار روی حافظه بصری کمک کند. هر یک از این مدل های بازی دارای دستورالعمل های خاصی است که به شما امکان می دهد بازی های مختلفی با کودک انجام دهید.

۱۰- سرسره بازی:

کدام کودک دو ساله دوست ندارد از پله ها بالا و پایین برود و دوباره برای بازی بلند شود؟ سرسره یک بازی هیجان انگیز برای کودک است. اگر در اطراف زمین بازی کودکان ندارید ، می توانید یک سرسره کوچک بسازید و آن را در اتاق یا حیاط کودک قرار دهید.

سرسره

کلام آخر :

بازی کردن کودک را در امور مسائل ریز و درشت کمک میکند به خاطر داشته باشید کودک باید کودکی کند او را منع از کارها و بازی هایی و هیجانات بدور نکنید. تا جایی که به خودش صدمه ای وارد نکند او را  کمک کنید و بگذارید موارد بسیاری را دربیابد. امیدواریم تا اینجا که همراه ما بودید استفاده لازم را کرده باشید. نظرات و پیشنهادات خودتون رو با ما در همین بخش به اشتراک بزارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *