5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل : یکی از اجزای اصلی هدیه که تأثیر بسزایی در زیبا و منحصر به فرد نشان دادن آن دارد جعبه کادو است که با انتخاب یک مدل و سبک جالب برای قرار دادن کادو ، هدیه را ارزشمند و خاص می کند. بر این اساس ، در این مقاله می خواهیم شما عزیزان را با نحوه ساخت جعبه کادو از 5 طریق مختلف آشنا کنیم.

یکی از جذاب ترین و زیباترین هنرها و ایده هایی که بسیار کاربردی و کارآمد است ساخت جعبه های کادو در اشکال و مدل های مختلف است که بسیاری از افراد ترجیح می دهند با استفاده از ایده های خلاقانه آنها را در خانه تزئین کنند. یک جعبه کادویی زیبا و خاص درست کنید و علاقه خود را به طرف مقابل نشان دهید.

این باکس های هدیه میتواند به مناسبت ولنتاین و هدیه تولد بسیار شیک و عالی باشد از آنجایی که این باکس های هدیه قیمت نسبتا بالایی دارد و شما هم قصد دارید برای هدیه ای که داخل باکس هست بیشتر مانور دهید پس کمی در هزینه ها صرفه جویی کنید و خودتان ایده و خلاقیت به بخرج دهید البته ما به شما کمک میکنیم پس نگران ساخت باکس هدیه نباشید با چند روش ساده میتوانید باکس های فانتری زیبایی را بسازید .همراه کاردستون تا پایان این مقاله باشید.

بیشتر مردم تمایل دارند جعبه های کادویی منحصر به فرد را انتخاب کنند تا هدیه ای زیبا و جذاب ارائه دهند. شما می توانید بدون صرف هزینه اضافی با استفاده از ساده ترین ابزارها با کمی خلاقیت و ذوق هنری جعبه های زیبایی بسازید و سپس جعبه را تزئین کرده و از آن استفاده کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

بیشتر بخوانید: تزیینات خلاقانه کادو

پس، اگر می خواهید هدیه شما بسته بندی خاص و جذابی داشته باشد ، پیشنهاد می کنیم در ادامه این مقاله با نمونه ها و روش های مختلف ساخت چندین جعبه کادو آشنا شوید و از آنها الگویی بگیرید.

قبل از شروع کار ، ابتدا ابزار لازم را که برای ساخت این نوع جعبه نیاز دارید با وسایلی مانند مقوا ، کاغذ رنگی یا طرح دار ، روبان ، چسب ، خودکار ، قیچی ، خط کش و … آماده کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت عروسک روسی با الگو

اولین قدم برای انجام این کار ترسیم الگو است. می توانید شکل زیر را در اندازه مناسب چاپ کنید یا آن را روی یک برگ کاغذ بکشید و سپس آن را به مقوا منتقل کنید. باید توجه داشته باشید که یکی از الگوها مربوط به بدنه جعبه و الگو دیگر مربوط به درب جعبه کادو است.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

حالا مانند تصویر زیر لبه های کار را با قیچی ببرید و الگوهای کشیده شده را با قیچی ببرید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

بیشتر بخوانید: 60 مدل تزیین کادو ولنتاین مخصوص دختر و پسر

مرحله بعدی این است که به سمت قلم و خط کش بروید ، سپس خطوطی را که نشان می دهد کجا باید تا کنید ، بکشید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

سپس با استفاده از انگشتان خود مقوا را از محل تعیین شده تا کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

الگوی دوم را که مربوط به درب جعبه است مانند روش بالا تا بزنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

نحوه ساخت جعبه کادو با وسایل ساده مقوا آماده شده است.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

بیشتر بخوانید: آموزش ساخت قلب با کاموا و میخ

نحوه ساخت جعبه کادو به روش های مختلف. به این ترتیب با کمک چسب مایع ، قسمتهای تعیین شده را به یکدیگر متصل کرده و بدین ترتیب بدنه و درب جعبه کادوی شما آماده می شود.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

حالا وقت آن است که برای تزئین جعبه خود از روبان و کاغذهای رنگی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که این مرحله کاملاً اختیاری است و در صورت تمایل می توانید جعبه کادوی خود را با هر وسیله ای تزئین کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

جعبه کادوی شما آماده است و می توانید آن را در اندازه های مختلف و دلخواه درست کرده و برای انواع مختلف کادو استفاده کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

برای ساخت این جعبه کادویی به دو قطعه کاغذ احتیاج دارید ، یکی با اندازه 16.5 در 16.5 سانتی متر برای ساخت درب جعبه و دیگری با اندازه 19 در 19 سانتی متر ، برای ساخت بدنه جعبه. وقتی جعبه تمام شد ، متوجه می شوید که درب آن 5 میلی متر بزرگتر از اندازه بدنه جعبه است تا بتوان آن را به راحتی روی آن قرار داد.

برای انجام کار به ابزارهایی مانند روبان یا پاپیون ، خط کش یا صفحه اندازه گیری ، قیچی یا برش ، مقوا رنگی یا طرح دار و چسب کاغذی نیاز دارید.

در مرحله اول کاغذ خود را با توجه به اندازه های گفته شده برش دهید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

ساخت جعبه کادو را به روش های مختلف بیاموزید. در مرحله اول ابتدا باید درب جعبه را بسازید. برای این کار یک کاغذ مربع شکل به اندازه 16.5 در 16.5 سانتی متر بردارید و دو علامت به اندازه 2.5 سانتی متر به عنوان تصویر روی کاغذ بکشید ، یعنی هر یک از آنها دارای اندازه 1.25 سانتی متر است.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

سپس کاغذ را حدود 90 درجه بچرخانید و تکرار کنید. این کار را برای هر چهار طرف انجام دهید.

برای اینکه بتوانید مقوا را دور تا دور تا بزنید ، باید گوشه ها را به شکل L برش دهید. قسمتهایی که باید برش داده شوند به طور کامل در تصویر مشخص شده اند. بعد از برش باید در هر چهار گوشه مربع داشته باشد.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

 

سپس باید هر یک از مربع ها را به یک زبانه تبدیل کنید ، بنابراین باید آنها را ببرید. تمام گوشه های مقوا را از محلی که مشخص کرده اید تا کنید.

5 روش متفاوت ساخت باکس هدیه در منزل

در مرحله بعدی ، چسب را به چهار طرف در سمت ساده یا بدون طرح بزنید. باید مراقب باشید که استفاده بیش از حد از چسب مایع باعث چین و چروک و تغییر شکل مقوا می شود.

برای این که به کار ساخت درب جعبه پایان دهید زبانه ها را تا بزنید تا خوب به یکدیگر بچسبند.

ساخت باکس هدیه

طرز تهیه جعبه کادویی زیبا برای ساختن بدنه ، در هر طرف 4 سانتی متر علامت گذاری کنید.

ساخت باکس هدیه

سپس مطابق شکل دو برش در دو طرف مربع ایجاد کنید. آن را در جهت هر برش تا کنید تا بتوانید آنها را بهم بچسبانید.

ساخت باکس هدیه

برای پایان ساخت بدنه جعبه ، هر چهار زبانه را کاملاً روی قسمتهای داخلی مقوا بچسبانید و سپس آنها را تا کنید تا محکم بچسبند.

ساخت باکس هدیه

حالا جعبه کادوی شما آماده است و می توانید آن را با روبان ببندید یا درب آن را با کمان ببندید تا زیبا به نظر برسد.

ساخت باکس هدیه

طرز تهیه این جعبه کادویی بسیار آسان است و شما فقط باید یک جعبه مکعبی ساده درست کنید و سپس آن را با گل های کاغذی که قبلاً درست کرده اید تزئین کنید. برای این کار ابتدا باید به روش و مراحل برش کاغذ مانند الگو توجه کامل داشته باشید.

در صورت تمایل می توانید از انواع کاغذهای رنگی برای ساختن گلهای کاغذی استفاده کنید. برای این منظور بهتر است از کاغذ ضخیم استفاده نکنید. اندازه گلهای کاغذی به سلیقه شما بستگی دارد. این جعبه در واقع می تواند به یک کاردستی یا یادگاری زیبا تبدیل شود.

ساخت باکس هدیه

از این نوع جعبه ها که به شکل ستاره است بیشتر برای هدایایی مانند جواهرات استفاده می شود. این جعبه غالباً در اندازه های کوچک ساخته می شود و از مقوای نازک ساخته شده و به کمک گیره به یکدیگر متصل می شود. برای یادگیری ساخت آن می توانید به الگو و مراحل آن توجه کرده و در نتیجه جعبه ای زیبا و شیک بسازید.

ساخت باکس هدیه

برای ساخت این نوع جعبه اوریگامی ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که الگوی زیر را دنبال کنید و آن را به روشی بسیار راحت و ساده درست کنید. این مدل جعبه اغلب برای حمل اجسام سبک ساخته شده است. بنابراین می توانید از مقوا یا کاغذ نازک تری برای ساخت آن استفاده کنید. این سبک جعبه ها بسیار زیبا و مدرن هستند و برای هدایای کوچک و جمع و جور بسیار مناسب هستند.

ساخت باکس هدیه

ساخت باکس هدیه به روش ساده 

در مقاله ارائه شده به طور کامل با ساخت جعبه کادو در اشکال و روش های مختلف آشنا خواهید شد که امیدواریم مورد پسند شما عزیزان قرار گیرد.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *