8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید : در مورد صبر و تأثیرات آن در زندگی ، احادیث مختلفی وجود دارد. اصل “پذیرش” یکی از اصلی ترین رفتارهایی است که به صبر و بردباری کمک می کند تا خوش اخلاق و صبور باشد ، سختی ها و رنج ها را تحمل کند یا از عجله و بی حوصلگی جلوگیری کند. اما چطور؟

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

بگذارید بپذیریم که قدرت ما نسبت به گذشته بسیار کمتر است. ما حوصله صبوری نداریم ، می خواهیم سریع نتیجه بگیریم و از کوچکترین کاری که مطابق برنامه ما پیش نرود یا برای ما ناخوشایند باشد عصبانی می شویم. خوب ، این در دنیای سریع امروز تا حدودی طبیعی است ، اما شاید کمی زیاده روی میکنیم! بیایید به این فکر کنیم که چگونه صبور باشیم و با صبر چه پاداش هایی در زندگی به دست خواهیم آورد.

بیشتر بخوانید: 9 روش برای درمان و غلبه بر اضطراب و استرس

صبر به چه معنی است؟

صبر در لغت به معنای “حبس و خویشتنداری” است. وقتی کسی از انجام عملی داوطلبانه خودداری کند ، منتظر می ماند.صبر زوایای مختلفی دارد. گاهی اوقات عکس العمل عجولانه در نتیجه گیری ، تحمل تعلل و اتلاف وقت است. گاهی تحمل سختی ها و شرایط نامساعد ، غم ها و مصائب است.

خونسردی و صبر

 

چطور صبور باشیم؟

قدیمی ها در دنیایی به دور از تکنولوژی و شلوغی امروزی صبر زیادی داشتند. آنها برای رسیدن به مکه و حج در طول مسیر رنج های زیادی را متحمل شدند و جان خود را برای رسیدن به مقصد دادند. کشاورزان فاقد ابزار امروزی مدت طولانی منتظر برداشت بودند ، یکدیگر را تحمل کردند و با حوصله در عشق و دوستی وفادار ماندند.

اکنون با ایستادن در صف یا یک دقیقه بیشتر پشت ترافیک صبر خود را از دست می دهیم ، وقتی کوچکترین کلمه یا حدیثی را می شنویم ، صبر ما تمام شده و پاسخ های سخت یا دعوا می دهیم و در زندگی مشترک ، نمی توانیم تحمل کنیم مشکلات و ما به سرعت به طلاق و جدایی فکر می کنیم.

وقتی به دنبال چیزی می گردیم ، می خواهیم به سرعت آن را پیدا کنیم ، مطالعات و تحقیقات ما عجولانه انجام شده است و حوصله صبر کردن برای نتیجه هر پروژه و کاری را نداریم. همه اینها باعث شده امروز زندگی ما خیلی سطحی تر شود و نارضایتی ما بیشتر شود. اما چه باید کرد؟ چگونه صبور باشیم؟

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

اول از همه ، من به شما می گویم این را شعار زندگی خود قرار دهید: “صبر پاداش می گیرد”. و سپس ، با صبر و حوصله تمرین ، نتیجه را خواهید دید.

بیشتر بخوانید: چگونه شخصیت با کلاسی داشته باشیم

1. برای سختی های زندگی آماده باشید

کلید صبر در برابر مشکلات “پذیرش” است. باید بپذیریم که زندگی فراز و نشیب هایی دارد و همه چیز نباید آن چیزی باشد که ما می خواهیم. انعطاف پذیری به معنای افزایش سطح تحمل هنگام مواجهه با مشکلات است و به شما کمک می کند نه تنها هنگام مواجه شدن با مشکلات زندگی آسیب نبینید ، بلکه به آن شرایط به عنوان عاملی برای رشد خود نگاه کنید.

8 روش خونسردی و صبر را بیاموزید

۲. در مسیر دستیابی به اهداف از مسیر لذت ببرید

اهداف بزرگ هرگز به سرعت برآورده نمی شوند و نیاز به صبر دارند. بنابراین مطمئن باشید ، افراد بزرگ و موفق همه افراد صبوری بوده اند! وقتی برای خود هدف بزرگی تعیین می کنید و برای رسیدن به هدف نهایی هر دری را می کوبید ، مطمئناً با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد که باعث می شود با گذشت زمان صبر خود را از دست داده و حتی ممکن است نیمه راه را ترک کنید.

همه چیز را رها کنید. یک تکنیک موثر برای دستیابی به اهداف بلند مدت ، تعیین اهداف کوچک برای رسیدن به هدف نهایی است. در نتیجه ، مسیر هدف برای شما لذت بخش تر می شود. رسیدن به هدف نیاز به صبر و استقامت دارد ، بنابراین شما به صورت آزمایشی یاد می گیرید که صبور باشید زیرا همه آرزوها را نمی توان یک شبه به دست آورد.

بیشتر بخوانید: چند راهکار مهم برای عشق یک طرفه 

صبر و تحمل

3. راهی برای تمرین آرامش و صبر خود پیدا کنید

همه می توانند به نوعی به صلح برسند. کشف کنید چه چیزی یا چه فعالیتی به شما آرامش درونی می بخشد. سپس هر وقت خیلی مضطرب یا عصبانی شدید از آن روش استفاده کنید. گوش دادن به موسیقی ، زمزمه یک آهنگ ، ورزش کردن ، نگاه کردن به عکس مورد علاقه خود ، تجسم صحنه ای زیبا ، تکرار جملات انگیزشی و. هرکدام می توانند به عنوان یک آرامبخش برای افراد مختلف عمل کنند.

4- صبر را به روشهای مختلف تمرین کنید

این یک چالش است. برای صبر و حوصله تمرینات مختلفی را برای خود تعیین کنید. به عنوان مثال ، هنگام رفتن به فروشگاه ، طولانی ترین صف را انتخاب کنید. مسیر طولانی تری را برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید.

صبر و تحمل

بیشتر بخوانید: سکوت و تنهایی مفید است

فیلم یا برنامه مورد علاقه خود را دانلود کنید و برای تماشای آن تا آخر هفته صبر کنید. کتابهای طولانی تر بخوانید. (مطالعه کتاب از موثرترین تمرین های صبوری است.)یک گیاه بکارید و از آن مراقبت کنید تا به آرامی رشد کند. اگر کسی بسیار به شما نزدیک است ، تحمل آن را در طی یک دوره زمانی برای خود تعیین کنید. . تمرین های مختلف به شما می‌آموزد که بتوانید صبورتر و بزرگوارتر باشید.

5- تنفس عمیق تمرین صبر است

وقتی احساس تنش می کنید ، چند نفس عمیق بکشید. در یک موقعیت استرس زا ، ترتیب تنفس مختل می شود و ضعیف می شود. در نتیجه ، بدن اکسیژن کمتری دریافت می کند. تنفس عمیق پیامی را به مغز شما می فرستد که سیستم پاراسمپاتیک را تنظیم می کند و فعالیت انسان را در حالت استراحت تنظیم می کند. در نتیجه ، استرس و عصبانیت شما کاهش می یابد و می توانید صبورتر باشید.

5. شل شدن عضلات

زمانی که صبر و تحمل خودتان را از دست می‌دهید توجه کنید که کدام قسمت‌های بدنتان بیشتر درگیر استرس و تنش می‌شوند. بی صبری و حرص خوردن باعث می‌شود عضلاتتان دچار گرفتگی شوند و این البته پدیده ی دردناکی خواهد بود. حتما شنیده اید که در زبان عامه در این مواقع می‌گویند شل کنید!

خب این اضطلاح چندان هم دور از علم و منطق نیست. در مواردی که عصبی می‌شوید عضلات خود را شل کنید تا بتوانید صبورتر باشید. آن وقت به دلایل عصبی شدن خود فکر کنید و راه حل ها را بررسی کنید تا بتوانید کم کم آرام شوید.

صبر و تحمل

۶. مدیتیشن کنید

شاید نتوانید در میانه یک وضعیت ناامیدانه فکر کنید. اما اغلب مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا مرکز آرامش خود را بیابید. زمانی که یاد بگیرید چگونه به این نقطهٔ آرامش برسید، می‌توانید هنگام عصبانیت آن را امتحان کنید. مدیتیشن می‌تواند به شما کمک کند تا در لحظه زندگی کنید، به‌جای اینکه همیشه مایل به رسیدن به آینده باشید. یا به‌جای اینکه درگذشته زندگی کنید و به خاطر آن عصبانی باشید.

7. بپذیرید که همه انسانها خطا میکنند

اگر بپذیرید که هیچ انسانی کامل و بی نقص نیست ، اگر این باور را که دیگران ممکن است اشتباه کنند درونی کنید ، با دلسوزی بیشتری با خود و دیگران رفتار خواهید کرد و این به شما کمک می کند صبورتر باشید. شما دیگران را به خاطر هر مسئله ای مقصر نمی دانید و اجازه نمی دهید دیگران کوچکترین اشتباهی مرتکب شوند. این باور همچنین به شما می آموزد که در عشق صبور باشید.

صبر و تحمل

بیشتر بخوانید: افسردگی پس از ازدواج چیست و چگونه از بین می رود؟

8. برای خود وقت بگذارید

چیزهای زیادی در زندگی وجود دارد که باعث می شود صبر خود را از دست بدهیم و احساس کنیم دیگر نمی کشیم! مشاغل ، تحصیلات ، امور مالی ، والدین و مراقبت از والدین پیر ،همه این‌ها باعث می‌شود که حس کنید گنجایش‌تان کمتر شده است.

برای اینکه به چنین وضعی دچار نشوید به صورت روزانه یا هفتگی ساعاتی را با خودتان و برای سرگرمی‌ها و علایقتان اختصاص دهید. این حق شماست که برای خودتان وقت بگذارید و به خودتان برسید.

نتیجه گیری:

این روزها بدلیل مشکلات فراوان در زندگی نیاز داریم تا یکسری چیزها را بیاموزیم مهم نیست چند سال داریم هر انسان برای بهتر زیستن باید بیاموزد و تجربه کند و صبر را جزو روتین زندگی کنید. از نظر شما چگونه صبور باشیم؟ شما چه تکنیک های دیگری برای افزایش صبر و استقامت می‌شناسید؟ امیدواریم از این مقاله استفاده کرده باشید.نظرات و پیشنهادات خودتان را میتوانید در زیر همین مقاله برای ما ارسال کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *