آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو : وفل نوعی شیرینی محبوب است که معمولاً به عنوان عصرانه یا صبحانه خورده می شود و ترکیب آن با توت فرنگی و خامه بسیار خوشمزه است. همچنین می توانید آن را به همراه شیره طلایی ، عسل یا شکلات نوتلا سرو کنید. مخمر وافل شبیه مخمر پنکیک است اما با دستگاه مخصوص وافل درست می شود.

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

مواد لازم برای وافل

  • آرد 2 لیوان
  • بکینگ پودر 4 قاشق چایخوری
  • شکر 2 قاشق
  • تخم مرغ 2 عدد
  • شیر گرم 1 و 1/2 لیوان
  • کره 1/3 لیوان
  • وانیل 1 قاشق چایخوری

البته برخی از سازندگان ساندویچ ساز نیز یک دستگاه وافل ساز ویژه دارند. در اینجا روش تهیه وفل بلژیکی را به شما آموزش داده ایم که در آن سفیده به طور جدا زده میشود و در نتیجه مایه بیشتر پف میکند.

برای پخت مدل بلژیکی ، عمق صفحات دستگاه شما باید بیش از ساز های معمولی وافل باشد. اما نگران نباشید اگر دستگاه شما از نوع معمولی است ، می توانید از همان دستور استفاده کنید. کافی است زرده و سفیده را جدا نکنید و فقط مخلوط کن را به آرامی با همزن دستی مخلوط کنید. دقیقاً مانند خمیر پنکیک که خیلی به هم زدن احتیاج ندارد.

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

طرز تهیه وافل صبحانه

مرحله اول:

صفحات سازنده وافل را با کره ذوب شده یا کمی روغن سرخ کردنی چرب کنید. دستگاه را روشن کنید تا گرم شود.

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

مرحله دوم:

در یک کاسه بزرگ ، آرد ، نمک ، بکینگ پودر و شکر را مخلوط کنید.

آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده + ویدیو

سطح سوم:

زرده و سفیده را جدا کرده و جداگانه هم بزنید. شیر ، کره و وانیل را به زرده اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. حالا این مخلوط را به محتویات ظرف آرد اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

وافل بلژیکی خوشمزه

مرحله 4:

سفیده را در انتها به محتویات اضافه کنید و آنقدر هم بزنید تا مخلوط شود.

وافل بلژیکی خوشمزه

مرحله 5:

با استفاده از ملاقه مقداری از مخمر را برداشته و روی دستگاه وافل بریزید. درب دستگاه را ببندید. حدود 90 ثانیه وافل ها را بپزید.

وافل بلژیکی خوشمزه

وقتی وافل صبحانه طلایی شد ، می توانید آن را در بشقاب مناسبی قرار دهید. مقداری توت فرنگی خرد شده را در کنار آن قرار دهید و از این دسر خوشمزه به همراه خامه ، آب میوه یا شکلات لذت ببرید. پیشنهاد می کنم وافل را با مربای آلبالو نیز امتحان کنید. طعم عالی دارد.

وافل بلژیکی خوشمزه

آموزش ساخت وفل در فر

برای تهیه این صبحانه خوشمزه در اجاق گاز ، به یک آهن وافل سیلیکونی نیاز دارید. دمای فر را از قبل روی 220 درجه تنظیم کنید و آن را گرم کنید. جوهر را در قالب چرب مورد نظر بریزید. سپس آن را به مدت 9-10 دقیقه در فر از قبل گرم شده قرار دهید تا بپزد.

پس از کمی خنک شدن ، وافل های پخته شده را به آرامی از قالب خارج کنید. قالب سیلیکونی به راحتی جدا می شود. حالا آنها را درون سینی فر قرار داده و 3-5 دقیقه دیگر درون فر قرار دهید تا طلایی شوند. در صورت لزوم ، شعله را برای چند دقیقه در بالای فر روشن کنید.

وافل بلژیکی خوشمزه

نکات کلیدی تهیه وافل:

– بافت وافل بلژیکی از مدل معمولی ترد تر و سبک تر است.

– در برخی از دستورهای وافل بلژیکی به جای بیکینگ پودر از مخمر استفاده میشود.

– دقت کنید فقط یک لایه نازک از مواد روی صفحات دستگاه را بپوشاند. اگر مایه شما زیاد باشد بعد از چند ثانیه از دستگاه سر میرود. تمیز کردن دستگاه کار دشواری است که مطمئنم هیچ یک از شما علاقه ای به انجام آن ندارید.

– برای این که مایه را راحت تر روی دستگاه بریزید میتوانید از ابتدا آن را در یک پارچ یا پیمانه پارچی دسته دار درست کنید. به این ترتیب دیگر نیازی به استفاده از ملاقه نیست.

وافل بلژیکی خوشمزه

ویدیو آموزش طرز تهیه وافل بلژیکی خیلی ساده 

سخن آخر:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد و با نکات گفته شد توانسته باشید یک وافل خوشمزه برای خانواده خود بپزید.همچنین میتوانید با کلیک برروی طرز تهیه تیرامیسوی توت فرنگی با بیسکویت + ویدیو مطالعه کنید. نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو میتونید در پایین همین پست در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *