نحوه دوخت کیسه پارچه ای به صورت مرحله به مرحله

نحوه دوخت کیسه پارچه ای بند دار به صورت مرحله به مرحله

نحوه دوخت کیسه پارچه ای بند دار به صورت مرحله به مرحله :کیسه پارچه ای یکی از وسایل ضروری در هر خانه ای است که می تواند بسیاری از وسایل کوچک مانند لوازم آرایشی ، وسایل خیاطی و سایر وسایل کوچک را در خود جای دهد. این کیسه ها می تواند در آشپزخانه نیز بسیار کاربردی باشد. برخی افراد از آن به عنوان کیسه سبزیجات یا برخی میوه ها و حبوبات استفاده می کنند.

نحوه دوخت کیسه پارچه ای به صورت مرحله به مرحله

آموزش دوخت کیسه پارچه ای 

برخی حتی ظروف کوچک آشپزخانه را برای مرتب سازی در آن قرار می دهند. هدف هرچه باشد ، هر زن و مرد یک روز در خانه به این کسیه های پارچه ای که جا زیادی هم نمیگرید نیاز خواهند داشت. به همین دلیل در این قسمت از سایت کاردستون ، نحوه دوخت کیسه پارچه ای به صورت مرحله ای برای شما کاربران محترم آماده کرده ایم.

نحوه دوخت کیسه پارچه ای به صورت مرحله به مرحله

آموزش دوخت کیسه پارچه ای

آموزش دوخت کیسه پارچه ای بسیار ساده و آسان است. این نوع کیف پارچه ای فقط از یک پارچه دوخته می شود بنابراین مهارت های اولیه دوخت برای دوخت آن کافی است.

دهانه کیف نیز با بند محکم بسته شده است که استفاده از آن را آسان می کند. در این آموزش از چرخ خیاطی برای سریعتر دوختن استفاده شده است. اما در صورت نداشتن چرخ خیاطی می توانید دوخت را با دست انجام دهید.

برای دوخت این کیسه پارچه ای به دو تکه پارچه غیر رنگی ، یک طناب و چند ابزار رایج نیاز دارید که در لیست زیر می توانید آنها را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید» با لباس های بافتنی جوراب گرم درست کنید!

وسایل مورد نیاز برای دوخت کیسه های پارچه ای:

  • 2 نوع پارچه (ترجیحا در طرح و رنگ متفاوت)
  • طناب یا ریسمان
  • نخ
  • ماشین خیاطی
  • قیچی
  • سنجاق
  • سوزن ته گرد
  • اتو بخار
  • نوار اندازه گیری
  • خط کش

نحوه دوخت کیسه پارچه ای به صورت مرحله به مرحله

مراحل آموزش دوخت کسیه پارچه ای:

پس از تهیه ابزار و وسایل لازم مراحل دوخت کیف پارچه ای را با دقت دنبال کنید.

مرحله اول:

از هر یک از پارچه‌های یک مستطیل در ابعاد ۹ در ۱۵ اینچ یا ۲۲.۸۶ در ۳۸.۱ سانتی‌متر ببرید. سپس باید طرحی را که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید پشت یکی از پارچه‌های بریده شده رسم کنید. سپس پارچه‌ها را روی هم گذاشته و با استفاده سنجاق آن‌ها را بهم پین کنید.

سپس دوخت پارچه ها را با استفاده از چرخ خیاطی شروع کنید حتماً فقط روی خطوط قرمز بدوزید.

بعد از اینکه دوخت دو پارچه بهم تمام شد، پارچه‌ها را از محل دوخته نشده و سوارخ در نظر گرفته شده، برگردانید. حالا روی لبه پارچه‌ها یک سوراخ بزرگ است که می‌توانید آن را کوک بزنید و ببندید یا بگذارید به همین شکل بماند.

دوخت کیسه پارچه ای

بیشتر بخوانید» آموزش دوخت کیف پول چرم دست دوز شیک با الگو

مرحله دوم:

در این مرحله با استفاده از خودکار یا مداد ، خطی را از بالای سوراخ کوچک به انتهای دیگر پارچه بکشید. به همین ترتیب  خطی را از پایین سوراخ به طرف دیگر بکشید. این کار را در دو طرف پارچه تکرار کنید و سپس روی این خطوط را چرخ کنید.

دوخت کیسه پارچه ای

مرحله سوم:

پارچه‌ی به دست آمده را از وسط تا کنید و با استفاده از سنجاق دو نیمه پارچه را در محل رسیدن لبه‌های دو سمت پارچه ثابت کنید. سپس با استفاده از قلم دو خط عمود بر دو خط بالایی بکشید.

این دو خط باید از پایین دو خط موازی شروع شده و تا انتهای پارچه ادامه یابد. حتماً این دو خط را در حدود 1 سانتی متر از لبه ها بکشید. پس از اتمام این مراحل روی خط را با چرخ خیاطی بدوزید و پارچه را برگردانید.

دوخت کیسه پارچه ای

مرحله 4:

بعد از اینکه پارچه را به پشت برگردانید، گوشه‌ها را بگیرید و یک خط عمود و صاف به درز بکشید و رویش را چرخ کنید. اینکار را برای هر دو لبه تکرار کنید. سپس کیسه را دوباره به رو برگردانید.

دوخت کیسه پارچه ای

بیشتر بخوانید« آموزش دوخت زیر بشقابی به شکل برگ + عکس

مرحله 5:

دو قطعه طناب به طول 18 اینچ ببرید. یک سنجاق قفلی را به انتهای یکی از طناب ها وصل کنید. سپس با کمک سنجاق قفلی یک سر یکی از طناب ها را از سوراخی عبور داده و طناب را به سوراخ طرف دیگر پارچه هدایت کنید.

همین کار را با طناب دیگر اما اینبار در جهت مخالف تکرار کنید. حالا سر هر دو طناب را گره بزنید تا ریش ریش نشوند. حالا اگر طناب ها را بکشید، سر کیسه پارچه ای بسته می‌شود.

به همین ترتیب ، می توانید کیسه های پارچه ای در اندازه های بزرگتر و کوچکتر بسازید. تنها تغییری که باید در کار خود ایجاد کنید ابعاد پارچه های بریده شده است. امیدواریم از این آموزش لذت برده باشید.

دوخت کیسه پارچه ای

سخن آخر» 

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد همانطور که دیدید دوخت این نوع از کیسه ها کار سختی نیست و به راحتی میتوانید به هر شکل و سلیقه ای که دوست داشته باشید بدوزید. شما همچنین میتوانید با کلیک برروی آموزش چند مرحله ساده نحوه دوخت کیف دستی ساده مطالعه کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *