آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام : اسکرانچی یکی از انواع کش مو ست که هیچگونه آسیبی به بافت موهای شما نخواهد زد. اگر میخواهید یکی از این کش موهای محبوب و کاربردی را برای خود بسازید در این آموزش دوخت از کاردستون همراه ما باشید:

آنچه شما نیاز دارید

کاتر چرخشی، تشک برش و خط کش (یا قیچی و ابزار علامت گذاری در صورت عدم استفاده از برش و تشک چرخشی)
سوزن ته گرد
چرخ خیاطی
اتو
سنجاق
پارچه (یا یک ربع چربی یا ضایعات – برای کار با ضایعات، دستورالعمل برش را ببینید)
کش

پارچه را انتخاب کنید

می توانید از کش بافتنی یا کش بافته استفاده کنید – هر کدام برای اسکرانچی کار می کنند.

پارچه های بافته شده سبک تا متوسط ​​برای مبتدیان راحت تر کار می کنند – پارچه پنبه ایده آل است. برای داشتن احساسی متفاوت، یک مخمل کشسان یا مخمل سبک وزن را امتحان کنید، اما به جهت پارچه توجه کنید.

توجه: از پارچه ابریشمی و لغزنده خودداری کنید زیرا تمایل دارد از روی مو بیرون بیاید. اگر این نوع پارچه را برای هماهنگی با لباس انتخاب می کنید، از نوع دیگری از نگهدارنده دم اسبی در زیر اسکرانچی استفاده کنید تا از سر خوردن آن جلوگیری کنید.

بیشتر بخوانید: آیا مدل موی دم اسبی برای سلامت موهای شما مضر است؟

پارچه را برش دهید.

یک تکه کش 8 اینچی بلند ببرید.

با استفاده از یک کاتر چرخشی (یا قیچی پارچه)، یک نوار پارچه ای به ابعاد 3 اینچ در 22 اینچ ببرید. هر یک از انتهای پهن 3 اینچی را زیر 1/4 اینچ با دو طرف اشتباه فشار دهید تا یک چین برای دوخت نهایی ایجاد شود.

اگر می‌خواهید یک کراوات تزئینی اختیاری روی اسکرانچی اضافه کنید، یک نوار 3 اینچ در 8 اینچ از پارچه همسان برش دهید، سپس آن را از نیمه تا کنید. اندازه گیری کرده و از قسمت تا شده به اندازه 1 1/2 اینچ از لبه تا نشده برش دهید تا یک نقطه در هر انتها تشکیل شود.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

دوخت را شروع کنید.

نوار 3 اینچ 22 اینچی را از نیمه سمت راست به هم تا کنید، اضلاع بلند و سمت راست را با هم هماهنگ کنید، چین 1/4 اینچی را که فشار داده اید باز کنید. کش را در یک انتهای کوتاه سنجاق کنید، با لبه های خام مطابقت داشته باشد. با استفاده از عدد 1 جای درز 4/4 اینچی، انتهای کوتاه را که کش سنجاق شده است بدوزید، در گوشه بچرخانید، سپس لبه بلند را بدوزید. دوخت را در ابتدا و انتهای درز پشت دوخت یا قفل کنید و کش را تقویت کنید. این کار از جدا شدن بخیه به هنگام کشش کش جلوگیری می کند.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

سمت راست Scrunchie را به بیرون بچرخانید.

یک سنجاق ایمنی را به انتهای شل الاستیک وصل کنید. لوله را به سمت راست از انتهای باز بچرخانید، با استفاده از یک چاپستیک، انتهای صاف یک خودکار یا مداد، یا یک لوله تراش در صورت وجود، و انتهای چسب دار الاستیک را از انتهای باز بیرون بکشید.

هنگام چرخاندن می توانید انتهای کش را نگه دارید (سوزن ایمنی کار را آسان می کند) یا آن را به یک سطح مطمئن (با سنجاق کردن آن به پوشش میز اتو) وصل کنید و پارچه را از سمت راست به بیرون بچرخانید.

اگر هنگام چرخاندن لوله برای نگه داشتن الاستیک مشکل دارید، ابتدا لوله را به سمت راست بچرخانید و سپس از سنجاق ایمنی برای هدایت الاستیک از طریق اسکرانچی استفاده کنید. سپس در حین حرکت پارچه را به سمت پایین فشار دهید.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

انتهای کش را به هم وصل کنید.

انتهای شل کش را مطابق شکل به انتهای بسته اسکرانچی بدوزید و کش را به عقب و جلو بدوزید. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، سنجاق ایمنی را بردارید و انتهای باز اسکرانچی را در امتداد خط چین به داخل تا کنید.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

شکاف را ببندید تا کش را بپوشانید.

پارچه را صاف کنید تا مطمئن شوید که درز در تمام قسمت اسکرانچی در یک موقعیت قرار دارد.

انتهای باز اسکرانچی را با کش بیرونی از انتهای آن بریزید و مستقیماً بدوزید و ابتدا و انتهای آن را پشت دوخت.

نخ در این عکس ها مطابقت ندارد بنابراین می توانید دوخت را بهتر ببینید، اما باید از نخ منطبق در کل پروژه استفاده کنید.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

تکه کراوات اضافی را بدوزید.

این قسمت از اسکرانچی اختیاری است، اما جزئیات جالبی را اضافه می کند.

نوار 8 اینچی را با انتهای نوک تیز از وسط تا کنید، سمت راست را کنار هم قرار دهید. با استفاده از جای درز 1/4 اینچی، از یک نقطه به سمت مرکز بدوزید، سپس متوقف کنید. از نقطه دیگر به سمت مرکز بدوزید و سپس توقف کنید و یک فاصله 1 تا 2 اینچی برای چرخاندن باقی بگذارید.

درزها را در نقاط گوشه کوتاه کنید تا حجم آن کم شود، سپس کراوات را سمت راست بچرخانید و فشار دهید.

آموزش درست کردن اسکرانچی در 8 گام

جای درز را به داخل تا بزنید و دهانه را بسته بدوزید. می توانید این کار را با دست و با دوخت شلاقی انجام دهید. یا، برای پایان سریع‌تر، دهانه چرخ خیاطی خود را با دوخت حدود 1/16 اینچ از چین‌های شکاف بدوزید. این درز پس از قرار گرفتن روی اسکرانچ واقعاً خود را نشان نمی‌دهد، بنابراین نیازی به کامل بودن آن نیست.

کراوات را به Scrunchie خود اضافه کنید.

تکه اضافی را به دور اسکرانچی روی درز جایی که کش به هم می رسد ببندید. یک گره تک محکم به اندازه کافی خوب نگه می دارد. این قطعه به عنوان یک تزئین بازیگوش و همچنین وسیله ای برای پوشاندن آن درز عمل می کند.

هنگامی که در حال بریدن سایر پروژه های خیاطی هستید، اسکرانچ های مو را به خاطر بسپارید. ضایعاتی را که به اندازه کافی بزرگ هستند ذخیره کنید و از روش های مونتاژی برای دوختن انبوهی از اسکرانچ های مو در یک زمان استفاده کنید.

اگر ضایعات کوچک تری دارید که هنوز حداقل 3 اینچ عرض دارند، می توانید آنها را به هم بچسبانید تا یک اسکرانچی تکه تکه درست کنید!

سخن آخر: 

امیدواریم از این آموزش ساده استفاده کرده باشید و بتوانید اسکرانچی مناسبی را برای خود بدوزید. همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب آموزش آسان ساخت چشم بند خواب را نیز بخوانید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *