مراحل ساده یک حمام آرامش بخش

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
مراحل ساده یک حمام آرامش بخش

مراحل ساده یک حمام آرامش بخش

مراحل ساده یک حمام آرامش بخش : حمام کردن می تواند راهی عالی برای آرامش و احساس شادابی باشد. در این مرحله همراه ما باشید تا با چند مرحله ی ساده یک حمام و دوش فوق العاده عالی بگیرید :

موادی که لازم دارید را آماده کنید.

هیچ چیز آزاردهنده تر از غرق شدن در وان نیست که فقط متوجه شوید که حوله خود را فراموش کرده اید. هر چیزی که قصد دارید در وان استفاده کنید، قبل از اینکه وارد آب شوید، آن را جمع آوری کنید. مواردی که باید در نظر بگیرید:
روغن حمام معطر
لوسیون بدن
ماسک صورت
محصولات مو (شامپو / نرم کننده)
صابون
اسکراب بدن
نمک حمام
بالش حمام یا حوله دستی ضد آب
شمع ها
موسیقی
لباس حمام
ملحفه/حوله حمام
کار دیگری که باید انجام دهید تا حمام بهتری داشته باشید، همیشه رفتن به توالت قبل از حمام کردن است، هیچ چیز بیشتر از این که مجبور شوید نیمه راه را ترک کنید، روحیه را از بین نمی برد!

شمع ها را بگذارید و روشن کنید.

شمع ها برای استراحت عالی هستند زیرا نور محیطی ملایم تر و بیشتری ایجاد می کنند. می توانید از شمع های معطر مورد علاقه خود برای اضافه کردن عطر و بوی آرامش بخش استفاده کنید.
رایحه ای را انتخاب کنید که به شما آرامش دهد. پیشنهادات شامل وانیل، اسطوخودوس، گیلاس یا هر چیزی که شما ترجیح می دهید می باشد.
شمع ها را با خیال راحت قرار دهید. از قرار دادن آنها در نزدیکی هر چیز قابل اشتعال مانند پارچه، حوله یا محصولات کاغذی خودداری کنید.
اگر شمع‌هایی را در اطراف وان قرار می‌دهید، مراقب باشید که به‌طور تصادفی روی آن‌ها نسوزند. همچنین مراقب باشید که آنها را به آب نزنید.
با استفاده از شمع در نگهدارنده یا داخل شیشه، از چکه کردن موم خودداری کنید.

مراحل ساده یک حمام آرامش بخش

پخش موزیک.

موسیقی اثرات عصبی بسیاری دارد و می تواند بسیار آرامش بخش باشد. می تواند به شما در آرامش و کاهش استرس کمک کند. هنگام حمام کردن، موسیقی مورد علاقه خود را پخش کنید.
اسپیکرهای ضد آب وجود دارد که می توانید آن ها را خریداری کنید که به کناره وان یا دوش می چسبند.
از آوردن وسایل الکترونیکی به داخل حمام خودداری کنید. آب می تواند به وسایل الکترونیکی شما آسیب برساند.
برای پخش موسیقی، تلفن هوشمند یا تبلت خود را روی سینک (یا قسمت خشک دیگری) تنظیم کنید تا از طریق بلندگوی آن موسیقی پخش شود.

حوله را نزدیک بگذارید.

آنها را نزدیک وان قرار دهید تا مجبور نباشید هنگام بیرون آمدن آنها را جستجو کنید. برای راحتی بیشتر، حوله های خود را قبل از حمام در خشک کن گرم کنید.
یکی دیگر از راه های موثر برای گرم نگه داشتن حوله ها آویزان کردن آن ها در بالای یک دریچه حرارتی در حمام است. مراقب باشید که آنها را مستقیماً روی منبع گرما قرار ندهید زیرا ممکن است باعث خطر آتش سوزی شود.

مراحل ساده یک حمام آرامش بخش

بیشتر بخوانید:آموزش دوخت حوله کلاه دار برای کودکان 

پوست خود را آماده کنید.

اگر قصد ندارید موها یا صورت خود را خیس کنید، می توانید از ماسک صورت یا لایه بردار روی پوست خود برای نوازش بیشتر استفاده کنید. قبل از اینکه وارد وان شوید، آن را روی صورت خود قرار دهید تا اجازه دهید حالت بگیرد و به شما آرامش دهد.
بسیاری از دستور العمل های ماسک صورت DIY وجود دارد. به عنوان مثال، ماسک آووکادو (1 آووکادوی بزرگ) و عسل (2 قاشق غذاخوری) بسیار آسان است و حاوی بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی سالم برای صورت شما است.

با یک وان تمیز شروع کنید.

یک وان خاکستری برای یک حمام آرامش بخش نیست. برای بهترین نتیجه با یک وان تمیز شروع کنید.
یک راه سریع برای تمیز کردن وان بدون بوی تند شیمیایی، استفاده از جوش شیرین است. این کف صابون را بدون بوی تند از بین می برد. می توانید با 1 فنجان جوش شیرین خمیر ساده جوش شیرین درست کنید و آب را به غلظت دلخواه اضافه کنید.
خمیر را به وان اضافه کنید و بگذارید خشک شود. جوش شیرین را با یک اسفنج گرم پاک کنید، مطمئن شوید که باقی مانده های سرسخت را پاک کنید.

آب گرم استفاده کنید نه داغ.

شما می خواهید دمای آب به اندازه ای گرم باشد که شما را آرام کند اما نه آنقدر گرم که به پوست شما آسیب برساند یا شما را بسوزاند. سعی کنید دمایی بین 95 تا 101 درجه فارنهایت بدست آورید.
مطمئن شوید که زهکش بسته است و وان را پر کنید.

سخن پایانی:

سعی کنید از مراحل بالا استفاده کنید،‌ همچنین پوست خود را ماساژ داده و گوشی تلفن همراه را با خود به حمام نبرید. همچنین پیشنهاد می کنیم بخوانید: چند راهکار برای سبک زندگی سالم

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *