مرتب کردن خانه را از کجا شروع کنیم؟
مرتب کردن خانه را از کجا شروع کنیم؟ : اینکه چگونه خانه خود را سازماندهی می کنید در نهایت به اولویت بستگی دارد، اما دستورالعمل هایی وجود دارد که به شما در ساده سازی این فرآیند کمک می کند. اغلب بهتر است از قسمت های ذخیره سازی خود شروع کنید.
این به شما این امکان را میدهد تا قبل از اینکه به بقیه خانه خود بپردازید و با اقلامی که نیاز به کنار گذاشتن دارند، فضای ذخیرهسازی را با خلاص شدن از شر وسایل ذخیرهشدهای که دیگر به آنها نیاز ندارید، آزاد کنید. اگر برای رفتن به یک سفر سازماندهی آماده هستید، در اینجا چند نکته برای شروع شما وجود دارد.
فهرست مطالب این صفحه
فضاهای ذخیره سازی
اولین مرحله از فرآیند سازماندهی شما این است که مطمئن شوید فضاهای ذخیره سازی شما مرتب و عاری از درهم و برهم هستند، بنابراین آنها می توانند اقلامی از سایر مناطق خانه شما را در خود جای دهند. اینطور فکر کنید: قبل از اینکه مواد غذایی را تخلیه کنید، باید فضایی برای رفتن آنها به یخچال و انباری ایجاد کنید.
با پروژه ای شروع کنید که به راحتی می توانید آن را تکمیل کنید، مانند سازماندهی یک کشوی آشغال. سپس، به یک کمد سالن یا یک فضای ذخیره سازی در زیرزمین خود بروید. فضاهای ذخیره سازی بزرگ را به مناطق کوچکتر تقسیم کنید، بنابراین کار سازماندهی چندان دلهره آور به نظر نمی رسد. و در صورت لزوم روی سیستمهای سازمانی مانند سازماندهی کمد یا سطلهای ذخیرهسازی سرمایهگذاری کنید تا همه چیز جایی داشته باشد که به راحتی قابل دسترسی باشد.
فضاهای مشترک
فضاهای مشترک – مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن و حمام – باید در مرحله بعدی سازماندهی شوند، زیرا این فضاها پرترافیک ترین مناطق خانه هستند. یکی از مزایای سازماندهی این مناطق این است که می تواند دیگران را در خانواده شما ترغیب کند که مرتب تر باشند و به تلاش های سازمان شما بپیوندند.
در این مناطق، برنامه ریزی کنید که شلوغ کنید و یک خانه مشخص برای همه وسایلی که در آنجا زندگی می کنند پیدا کنید. با اعضای خانواده خود در مورد جایی که اقلام مشترک باید بروند همکاری کنید، تا همه بدانید همه چیز کجاست و همه اقلام را به مکان مناسب خود بازگردانند. به عنوان مثال، اگر بچه دارید، به آنها اجازه دهید در انتخاب فضای ذخیره سازی برای اسباب بازی هایشان در اتاق نشیمن به شما کمک کنند. این ممکن است باعث شود که آنها نسبت به پروژه احساس مالکیت کنند و آنها را بیشتر در سیستم سازمانی کار کنند.
بیشتر بخوانید: 5 راه مرتب کردن انباری یا گاراژ
فضاهای شخصی
فضاهای شخصی – از جمله اتاق خواب ها، کمدها و دفاتر خانه – می توانند برای سازماندهی کمی تلاش کنند زیرا اغلب شامل ارزیابی موارد زیادی می شوند. به عنوان مثال، هنگام سازماندهی کمد خود، باید در مورد نگه داشتن، اهدا یا پرت کردن همه اقلام موجود در کمد خود تصمیم بگیرید. و در یک دفتر، ممکن است مدارک زیادی برای انجام دادن داشته باشید و یا بایگانی کنید یا خرد کنید.
به علاوه، شما تنها کسی هستید که می توانید در مورد نحوه سازماندهی فضاهای شخصی خود تصمیم بگیرید. سیستمی را تنظیم کنید که برای سبک زندگی شما کار کند. به عنوان مثال، ممکن است ترجیح دهید کمد خود را بر اساس نوع لباس مرتب کنید، مانند همه پیراهنها و همه شلوارها با هم. یا ممکن است بخواهید آن را بر اساس لباس مرتب کنید تا فرآیند انتخاب لباسی برای پوشیدن آسانتر شود.
فضاهای کوچک
به طور کلی، می توانید فضاهای کوچک و دور از دسترس خانه خود را برای آخرین مرحله سفر سازمان خود ذخیره کنید. چنین فضاهایی شامل رختشویخانه، کمد کتانی، حمام و اتاق مهمان است. مگر اینکه این فضاها به شدت نامرتب باشند، احتمالاً می توانید با نظم بخشیدن به قسمت های اصلی خانه خود با کمی شلوغی در آنها زندگی کنید. اما در نهایت سازماندهی آنها نیز منجر به سبک زندگی کارآمدتری برای شما خواهد شد.
به عنوان مثال، اگر مهمانان لحظه آخری دارید که با شما می آیند، خوشحال خواهید شد که قبلاً یک اتاق مهمان مرتب دارید. و داشتن یک کمد کتانی سازماندهی شده میتواند یافتن حولهها و لوازم بهداشتی اضافی را آسانتر کند و همچنین بدانید که چه چیزی در حال تمام شدن است. بهعلاوه، یک اتاق لباسشویی سازمانیافته میتواند شستن لباسها را به کاری لذتبخشتر تبدیل کند، زمانی که هر چیزی که نیاز دارید در دسترس شماست.
سخن آخر:
این چند مرحله از مراحل ابتدایی برای مرتب کردن خانه هستند. از آنها استفاده کرده و به خانه خود نظم ببخشید. همچنین بخوانید: 11 راهکار ساده برای داشتن یک خانه مرتب و تمیز