10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید!

10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید!

10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید! دوستی و روابط دوستانه یکی از با ارزش ترین دارایی های هر فرد است. دوست واقعی کسی است که هم در روزهای شادی و خوشی و هم در روزهای سختی و غم همراه ما باشد گاهی اوقات ما تصورات نادرستی در مورد دوستی داریم و این باورهای غلط باعث ایجاد مشکلاتی در روابط ما می شود. در این مقاله در مورد برخی از باورهای غلط رایج در مورد دوستی صحبت خواهیم کرد.

10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید!

1. هر چه دوستان بیشتر، بهتر است

اولین تصور غلط این است که گاهی فکر می کنیم هرچه دوستان بیشتری داشته باشیم بهتر است، اما واقعیت این است که کیفیت دوستی بسیار مهمتر از کمیت آن است. اگر 5 تا دوست خیلی صمیمی داشته باشید خیلی بهتر از داشتن 10 دوست معمولی است.

وقتی استرس دارید و تحت فشار هستید بدنتان هورمونی به نام کورتیزول ترشح می کند. مطالعات نشان داده است که سطح کورتیزول زمانی که دوستان صمیمی ندارید یا کیفیت روابط دوستانه‌تان ضعیف است، افزایش می‌یابد مشکل دیگر داشتن دوستان زیاد این است که برای حفظ این تعداد روابط باید سخت کار کنید و این می تواند واقعاً ناامید کننده باشد

بیشتر بخوانید: 12 کار مفید برای دوست یابی در محیط کاری

2. دوستی های واقعی ابدی هستند

واقعیت این است که روابط ما با دوستانمان می تواند در طول زمان تغییر زیادی کند و این کاملا طبیعی است دوستی تعامل انسان های پیچیده با نیازهای پیچیده و متغیر است. گاهی ممکن است به دلیل برخی مشکلات و سختی ها و شرایط زمانی و مکانی، بین ما و دوستانمان فاصله باشد و این به معنای غیر واقعی بودن دوستی نیست.

گاهی اوقات ما به دلیل موقعیت یا شرایط خاصی که داریم با افراد دوست می شویم و جالب است که این روابط به ظاهر کم اهمیت حتی اگر موقتی باشند می توانند فوق العاده ارزشمند باشند.

10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید!

3. زن و مرد نمی توانند دوستان معمولی باشند

این باور قطعا اشتباه است ما نباید اجازه دهیم که کلیشه های جنسیتی به دوستی های مهم ما آسیب برساند افراد زیادی هستند که بهترین دوستانشان از جنس مخالف هستند و این کاملا طبیعی است.

4. داشتن یک دوست صمیمی برای همه ضروری است

داشتن دوستان صمیمی قطعا خوب است اما واجب نیست برخی از افراد می خواهند دوست خود را به هر قیمتی برای خود نگه دارند و در نتیجه به طرف مقابل فشار بیاورند قطعا داشتن یک دوست خوب و صمیمی فواید زیادی دارد اما به شرطی که این رابطه به هیچ یک از دو دوست آسیب نرساند.

بیشتر بخوانید: چطور از تنها زندگی کردن و تنها بودن لذت کافی ببریم؟

5. دوستان واقعی هرگز ما را ناراحت نمی کنند

همه ما انسان هستیم و هر کدام نقاط ضعف خود را داریم. این واقعیت که دوست شما شما را ناراحت یا ناامید می کند دلیل درستی برای بد بودن او یا واقعی نبودن رابطه شما نیست.

هرکسی ممکن است گاهی مرتکب اشتباه شود و وقتی متوجه شد که اشتباه کرده است از طرف مقابل عذرخواهی کند. پس یک دوست واقعی را با این چیزها قضاوت نکنید و احساسات دوست خود را به خاطر این چیزها تغییر ندهید.

10 باور اشتباه درباره دوستی که باید فراموش کنید!

6. دوستی های واقعی خود به خود اتفاق می افتند

واقعیت این است که ایجاد دوستی نیازمند تلاش است گاهی ممکن است به محض دیدن شخصی با او در تماس باشید و او به او علاقه نشان دهد و دوستان خوبی شوید، اما همیشه اینطور نیست گاهی اوقات شما فقط باید با کمکی که به دیگران می کنید تبعیض آمیزتر رفتار کنید.

7. دوستان ما باید از نیازهای ما آگاه باشند

ما نباید انتظار داشته باشیم که دوستانمان از نیازهای ما آگاه شوند و بدون صحبت با ما ذهن ما را بخوانند. دوستی واقعی زمانی است که افراد به کمک نیاز دارند یا نیاز دارند از یکدیگر فاصله بگیرند. ما نباید انتظار داشته باشیم که حتی دوست 20 ساله مان ذهن ما را بخواند و بدون گفتن چیزی بداند که چه می خواهیم.

8. اگر هیچ دوستی ندارم، پس مشکل از من است 

واقعیت این است که برخی افراد دوستی ندارند و از این وضعیت راضی به نظر می رسند. برخی از افراد احساس می کنند که اگر دوستان زیادی نداشته باشند احساس بی فایده یا پوچی می کنند و افرادی هستند که نیازی به داشتن روابط دوستانه احساس نمی کنند. همه چیز به شخصیت و طرز فکر افراد بستگی دارد و این شرایط طبیعی است.

اگر هیچ دوستی ندارم، پس مشکل از من است

9. اگر دوستی تمام شود، یعنی شکست خورده ام

هر رابطه ای هر چقدر هم جدی و واقعی باشد ممکن است روزی به پایان برسد. پایان دادن به یک دوستی به درستی نشانه بلوغ است. این اشتباه است که فکر کنیم اگر روزی رابطه ما با دوستمان به هر دلیلی خراب شد، به این معنی است که شکست خورده ایم. اگر رابطه شما در شرف پایان است، شرایط را بپذیرید و سعی کنید منطقی عمل کنید.

10. تنها یک نوع دوستی ایده آل وجود دارد

روابط دوستانه به اشکال مختلفی وجود دارد. برخی از آنها در دوران کودکی شروع می شوند و ادامه می یابند، در حالی که برخی دیگر بر اساس موقعیت یا شرایط خاص یک فرد شکل می گیرند.

برخی از دوستان بسیار صمیمی هستند در حالی که ممکن است دوستی برخی دیگر چندان نزدیک نباشد هیچ قانون مشخصی برای دوستی وجود ندارد و نمی توانیم نوع خاصی از دوستی را دوستی ایده آل بنامیم.

تنها یک نوع دوستی ایده آل وجود دارد

نتایجی که اظهار شده

هدف ما از معرفی این باورهای غلط این بود که بگوییم دوستی تا زمانی که طرفین بخواهند آن را ادامه دهند اتفاق بسیار شیرین و لذت بخشی است و هرگز با این باورهای غلط به خود و طرف مقابل فشار نیاورید.

شما بگو

چقدر از این تصورات غلط در مورد دوستی خود دارید؟ آیا قبول دارید که این باورها می توانند مضر و آزاردهنده باشند؟ لطفا نظرات و تجربیات خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *