10 روش برای مرتب کردن کتابها

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
10 روش برای مرتب کردن کتابها

10 روش برای مرتب کردن کتابها

10 روش برای مرتب کردن کتابها : این مطلب از کاردستون مخصوص افراد کتابخوان است. افرادی که انبوهی از کتاب را در خانه هایشان دارند و گاها ممکن است در نگهداری و مرتب کردن آنها به مشکل بخورند. در این مقاله 10 روش موثر را برای مرتب کردن کتابهایتان خواهید خواند. همراه ما باشید:

هر کتاب شناس اهمیت یک مجموعه کتاب منظم را می داند. یک سیستم نه تنها یافتن مطلب بعدی را برای شما آسان‌تر می‌کند، بلکه از نظر بصری نیز بسیار جذاب‌تر است. یک قفسه کتاب که به خوبی سازماندهی شده می تواند به مرکز هر فضای زندگی تبدیل شود، و خبر خوب این است که راه های مختلفی وجود دارد که می توانید کتاب های خود را سازماندهی کنید (هم از نظر زیبایی و هم برای عملکرد).

سازماندهی بر اساس رنگ.

یکی از محبوب‌ترین راه‌ها برای سازمان‌دهی قفسه کتاب در اتاق نشیمن این است که کتاب‌هایتان را بر اساس رنگ در کنار هم قرار دهید. این کتابخانه جلویی شیشه‌ای زیبا ثابت می‌کند که سازماندهی کتاب‌های شما بر اساس رنگ می‌تواند فوق‌العاده برای چشم دلپذیر باشد. برخی از دوستداران کتاب ها ممکن است قفسه کتاب را که بر اساس رنگ سازماندهی شده است مسخره کنند، اما اگر خواننده ای هستید که تمایل به حفظ جلدها دارید، این یک ایده عالی است.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

قفسه های مدرن را انتخاب کنید.

اگر می خواهید تعدادی از کتاب های مورد علاقه خود را به نمایش بگذارید اما فضای کافی برای یک قفسه کتاب کامل ندارید، قفسه های شناور را در نظر بگیرید. به نظر می رسد این قفسه های ساده از آرشیو ادبیات تقریباً در دیوار ناپدید می شوند، اما برای سازماندهی تعداد انگشت شماری کتاب بسیار مفید هستند. این یک ایده عالی برای یک اتاق نشیمن کوچک، در اتاق خواب یا بالای میز است.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

آنها را روی هم قرار دهید.

در گوشه ای یا کنار تخت، یک پشته کتاب عالی نه تنها می تواند حال و هوای روستایی و متنوعی را به فضای شما ببخشد، بلکه به شما امکان می دهد کتاب ها را برای خواندن به ترتیب رتبه بندی کنید. این پشته کتاب برای ردیف کردن مطالب بزرگ بعدی شما عالی است.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

کتاب ها را داخل سبد قرار دهید.

به همین ترتیب، استفاده از سبدها برای سازماندهی کتاب ها ایده خوبی است. در اینجا چند کتاب مورد علاقه کودکان را در یک قفسه مشاهده می کنید. این یک راه عالی برای کنار گذاشتن موارد دلخواه فعلی فرزندتان است تا پیدا کردن آنها آسان باشد. پس از خواندن، آنها را دوباره در قفسه بگذارید و دوباره پر کنید.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای انتخاب رنگ مبلمان خانه

آنها را به صورت افقی قرار دهید

لازم نیست همه کتاب ها به صورت عمودی روی هم چیده شوند. در این تصویر برخی به صورت عمودی و برخی دیگر به صورت افقی قرار دارند. این یک راه عالی برای ایجاد جلوه ای مانند پارکت در قفسه و شکستن ردیف های کتاب است. برای بافت بیشتر، ریزه کاری ها را به بالای پشته ها اضافه کنید.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

آنها را با هم مخلوط کنید

لازم نیست یک قفسه کامل را به کتاب اختصاص دهید. رویکرد مینیمالیستی‌ به شما امکان می‌دهد چند کتاب مورد علاقه خود را بدون ایجاد یک کتابخانه کامل ترکیب کنید. اگر فضایی برای ذخیره صدها کتاب ندارید، انتخاب تعدادی از کتاب‌ها و نمایش آن‌ها به زیبایی ایده خوبی است.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

چینش بر اساس حروف الفبا را امتحان کنید

این روش یک سیستم سازمانی واقعی عالی است. یکی از متداول‌ترین راه‌ها برای سازماندهی یک مجموعه کتاب گسترده، بر اساس حروف الفبا بر اساس نام خانوادگی نویسنده است. این باعث می شود به راحتی و به سرعت آنچه را که می خواهید بخوانید، پیدا کنید.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

سازماندهی بر اساس ارتفاع

اگر از دیدن کتاب هایی که درست روی قفسه ردیف شده اند احساس رضایت می کنید، این ایده برای شما مناسب است. در اینجا کتاب‌ها بر اساس ارتفاع مرتب شده اند تا کتاب‌هایی با اندازه‌های مشابه با هم گروه‌بندی شوند. همچنین می‌توانید از بزرگ‌ترین به کوچک‌ترین بروید، یا بزرگ‌ترین را در انتهای بیرونی قفسه (با کوچک‌ترین در وسط) امتحان کنید تا کمی جذابیت بصری بیشتری داشته باشید.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

تنظیم بر اساس ژانر

یکی دیگر از راه های عالی برای سازماندهی یک مجموعه بزرگتر، بر اساس ژانر است. می‌توانید با مرتب کردن عناوین بر اساس دسته، قفسه‌های کتاب را تغییر دهید. گروه رمان های معمایی با رمان های معمایی دیگر، غیرداستانی با غیرداستانی و غیره. اگر اغلب کتاب‌هایی را بر اساس ژانری که به آن علاقه دارید انتخاب می‌کنید، ایده خوبی است.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

کتاب های بزرگ را نزدیک پایین قرار دهید

گاهی اوقات کتاب های سنگین و بزرگ در نزدیکی بالای قفسه کتاب ممکن است به هم ریخته و نامرتب به نظر برسند. در اینجا از قفسه های پایینی برای ذخیره بزرگ ترین کتاب ها استفاده می کند که به ایجاد تعادل در فضای کلی کمک می کند.

10 روش برای مرتب کردن کتابها

سخن آخر: 

در این پست انواع روش های مرتب کردن کتابخانه ها را مشاهده کردید. نظر و تجربه خود را با کاربران کاردستون در میان بگذارید. همچنین از شما دعوت می کنیم بخوانید: ایده هایی برای تزیین دیوار قسمت های مختلف خانه

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *