آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی : اسکاچ ها برای تمیز کردن ظروف به کار میروند اما تا به حال فکر کرده اید که خود آن ها نیز احتیاج به تمیز شدن و ضدعفونی شدن دارند؟ ما در این مطلب به شما می گوییم که باید اسکاچ ها را تمیز کنید و نحوه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه ضدعفونی کردن اسفنج ها و برس های اسکراب

سعی کنید از صابون ظرفشویی و آب داغ استفاده کنید

این روش آسان است و احتمالاً نیازی به خرید چیز جدیدی نخواهد داشت. یک سطل یا سینک بزرگ را با آب داغ و چند قطره صابون ظرفشویی ملایم پر کنید (فقط به اندازه ای که آب را صابون و گلاب کنید – به مقدار زیادی نیاز ندارید!). اسفنج ها و برس های خود را حداقل یک ساعت در آب صابون خیس کنید، اگر می توانید ترجیحا یک شب. پس از خیس خوردن آنها را از آب خارج کرده و روی سطحی قرار دهید تا خشک شوند.

آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

پیشنهاد می کنیم بخوانید: چه زمانی اسفنج ظرفشویی را دور بیندازیم؟

یا از سرکه و آب داغ استفاده کنید

سرکه یکی دیگر از راه حل های عالی برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد همه چیز است، از جوراب های عرق کرده باشگاه گرفته تا برس های شستشو. مقدار مساوی سرکه و آب را در یک سطل، کاسه یا سینک خود با هم مخلوط کنید. اسفنج ها و برس های خود را در زیر آب قرار دهید و اجازه دهید تا خیس شوند (حداقل 5 دقیقه یا یک شب ترجیح داده می شود). پس از خیساندن، اسفنج ها و برس ها را بردارید و بگذارید تا خشک شوند. اگر اسفنج های شما شروع به گرفتن بوی کپک می کنند، این یک روش عالی است. سرکه یک خوشبو کننده قوی است.

آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

از ماشین ظرفشویی استفاده کنید

اگر اسفنج‌های شما اخیراً روی گوشت خام یا مواد آشغال مخصوص دیگری استفاده شده است، استفاده از ماشین ظرفشویی به از بین بردن میکروب‌ها و باکتری‌های باقی‌مانده کمک می‌کند. اسفنج ها را به خوبی فشار دهید تا مایع اضافی خارج شود، سپس آنها را روی قفسه بالایی قرار دهید. ترکیب حرارت و مواد شوینده ماشین ظرفشویی باکتری و بو را از بین می برد.

آموزش ضد عفونی کردن اسکاچ ظرفشویی

این روش به اندازه کافی برای انجام شبانه آسان است. فقط عادت کنید که اسفنج ها/اسکرابرهای خود را هر زمان که می خواهید باری را اجرا کنید در ماشین ظرفشویی پرتاب کنید و همیشه اسفنج های تمیزی در دست خواهید داشت. قبل از قرار دادن هر گونه برس پلاستیکی در ماشین ظرفشویی مراقب باشید و ابتدا مطمئن شوید که در ماشین ظرفشویی قابل شستشو هستند.

در صورت لزوم اسفنج ها و برس های خود را تعویض کنید

بسته به میزان استفاده از آن، یک اسفنج یا برس اسکرابر باید از هر دو هفته تا دو ماه یکبار تعویض شود. تموم شدن برای خرید اسفنج یا برس اسکرابر جدید هر دو هفته یکبار ممکن است احساس بیش از حد شود، بنابراین مهم است که اسفنج های خود را ضد عفونی و تمیز نگه دارید. اگر از ضدعفونی کردن اسفنج‌های خود جلوگیری می‌کنید، باید بتوانید آنها را برای مدت طولانی‌تری قبل از فرسودگی نگه دارید.

راه دیگر برای از بین بردن نیاز به تعویض اسفنج این است که برای هر کار یک اسفنج متفاوت داشته باشید. داشتن یک اسفنج جداگانه برای ظروف، پیشخوان، حمام و غیره می تواند به جلوگیری از گسترش باکتری کمک کند. همچنین می تواند طول عمر اسفنج یا اسکرابر شما را افزایش دهد. یکی از راه‌های عالی برای جدا نگه داشتن اسفنج‌ها، استفاده از رنگ متفاوت برای هر اتاق است.

نکاتی برای تمیز نگه داشتن اسفنج‌ها و برس‌ها

عادت به تمیز کردن اسفنج‌ها و برس‌ها هفته‌ای یک‌بار کمک می‌کند تا آنها را در حالت بالایی نگه دارید.
اطمینان حاصل کنید که اسفنج ها و برس های خود را بعد از هر بار استفاده کاملاً بشویید.
اسفنج های خود را تا حد مرگ نشویید. گاهی اوقات، بهتر است اجازه دهید تابه یک شب خیس بخورد تا روز بعد راحت تر تمیز شود. این کار آسیب کمتری به اسفنج ها و برس های شما در هنگام مقابله با آشفتگی های سخت وارد می کند.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: با سه مرحله ساده لوله های ظرفشویی خانه را تمیز کنید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *