بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای : برای همه ی ما پیش آمده است که لیوان ها را میشوییم اما همچنان کثیف هستند،‌ برق نمیزنند و لکه های آب روی آنها باقی میماند. ما در این مطلب به شما آموزش میدهیم که چطور میتوانید به بهترین روش لیوان های خود را بشویید.

قبل از اینکه شروع کنید این قسمت را بخوانید:

برای محافظت از لیوان های خود در برابر مواد شوینده خشن و خراش دهنده، شستن با دست توصیه می شود. اگر می خواهید از ماشین ظرفشویی اتوماتیک استفاده کنید، همیشه لیوان ها را با فضای کافی بین آنها در قفسه بالایی قرار دهید. آنها نباید دست بزنند. اگر برای قفسه بالایی بلند هستند، سعی کنید آن را تنظیم کنید یا از قفسه پایینی استفاده کنید، اما اجازه ندهید که لیوان به صفحات یا ظروف نقره برخورد کند. از چرخه خشک بدون حرارت ملایم استفاده کنید. لیوان ها را در حالی که هنوز مرطوب هستند بردارید و هر کدام را با دست خشک کنید.

به صابون نیازی ندارید

هنگام شستن لیوان های تازه استفاده شده، سینک یا وان پلاستیکی را با آب گرم و فقط یک یا دو قطره مایع ظرفشویی پر کنید. برای تمیز کردن لیوان به صابون زیادی نیاز ندارید. کف سینک را با یک تشک لاستیکی یا حوله ظرفشویی بپوشانید تا از بریدگی یا خراش سینک جلوگیری کنید.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

به آرامی بشویید

برای شستن لیوان از یک اسکرابر نایلونی یا براش شیشه استفاده کنید. روی لبه و قسمت داخلی کاسه تمرکز کنید. برای داشتن یک لیوان ساقه ظریف، لیوان را با یک دست محکم کنار کاسه بگیرید و با دست دیگر آن را بشویید.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

از دمای مناسب آب برای شستشو استفاده کنید

همیشه از آب گرم برای شستشو استفاده کنید – هرگز آب سرد یا داغ را بکار نبرید. دمای آب شستشو باید متعادل باشد تا از ایجاد ترک در شیشه در اثر تغییرات شدید دما جلوگیری شود.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

خشک کردن بدون پرز

از یک پارچه بدون پرز مانند یک حوله میکروفایبر برای خشک کردن لیوان استفاده کنید. دوباره با یک دست لیوان را محکم بگیرید و با استفاده از حوله کاسه، ساقه و پایه لیوان را خشک کنید.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

چگونه لکه های سخت نوشیدنی را از روی لیوان از بین ببریم؟

اگر لیوان ها را یک شب با مقداری نوشیدنی در لیوان رها کردید، ممکن است لازم باشدلکه های سخت را پاک کنید.

مقداری سرکه سفید مقطر گرم کنید

یک کاسه قابل مایکروویو را تقریباً تا نیمه پر از آب کنید و در مایکروویو حرارت دهید تا بجوشد. یا یک تابه آب را روی اجاق گاز گرم کنید تا دم بکشد. یک بطری سرکه سفید مقطر را در آب قرار دهید و اجازه دهید حدود پنج یا 10 دقیقه بماند تا گرم شود.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

لیوان را در سرکه گرم خیس کنید

سرکه گرم را در کاسه لیوان ها بریزید یا یک وان پلاستیکی را با سرکه پر کنید و لیوان ها را زیر آب بگذارید. بگذارید لیوان ها یک ساعت خیس بخورند.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

لیوان هارا تمیز کنید و بشویید

پس از خیساندن، از یک برس لیوان یا یک چنگال یا سیخ بامبو که در یک پارچه میکروفیبر پیچیده شده استفاده کنید تا کف کاسه لیوان را بمالید. سپس طبق معمول لیوان ها را بشویید، آبکشی و خشک کنید.

اگر لکه باقی ماند، لیوان را تا نیمه پر از سرکه گرم کنید و یک قاشق چایخوری جوش شیرین به آن اضافه کنید. بخار وجود خواهد داشت! واکنش شیمیایی بین سرکه و جوش شیرین به از بین بردن لکه کمک می کند. وقتی کارتان تمام شد، شیشه را به آرامی با برس بشویید و سپس طبق معمول بشویید.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

بیشتر بخوانید: چگونه لکه های ظروف شیشه ای و کریستالی را پاک کنیم

نکته ای درمورد لکه ها

همان خیساندن سرکه گرم، هر لایه ای را که از باقیمانده مواد شوینده، اثر انگشت یا آلودگی روی لیوان باقی مانده است، جدا می کند. خراش ها یا حکاکی هایی که به دلیل شستن مکرر لیوان ها در آب سخت ایجاد شده اند را از بین نمی برد.

بهترین راه تمیز کردن لیوان شیشه ای

نکاتی برای تمیز نگه داشتن لیوان ها برای مدت طولانی تر

همیشه پس از استفاده، لیوان را در اسرع وقت با دست بشویید.
از مواد شوینده کمتری برای کاهش کدر شدن بقایای چسبنده استفاده کنید.
همیشه از آب گرم برای شستشو استفاده کنید.
حداقل سالیانه یک بار آن ها در سرکه سفید مقطر گرم خیس کنید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: چند روش ساده برای از بین بردن زردی لیوان

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *