5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی

5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی

5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی : جاروبرقی یکی از ابزارهای مهم در هر خانه ای است. آنها به ما کمک می کنند خانه هایمان را تمیز و مرتب نگه داریم، اما مانند همه ماشین ها، در نهایت فرسوده می شوند و نیاز به تعویض دارند. اگر می‌خواهید خانه‌تان تمیز و عاری از گرد و غبار بماند، دانستن زمان تعویض جاروبرقی مهم است.

به استثنای برندهای برتر، اکثر جاروبرقی ها عمری در حدود چهار تا شش سال دارند. در حالی که همه ماشین‌ها بعد از چهار سال نیاز به تعویض ندارند، این نشانه خوبی است از زمانی که ممکن است نیاز به سرمایه‌گذاری در ماشین جدید داشته باشید. این امر به ویژه اگر متوجه یکی از مشکلات زیر شده باشید، صادق است. در اینجا پنج نشانه وجود دارد که نشان می دهد زمان تعویض جاروبرقی فرا رسیده است.

در حال از دست دادن مکش است : 

یک جاروبرقی که در وضعیت خوبی کار می کند باید مکش عالی داشته باشد و بتواند گرد و غبار و زباله های روزمره را از اطراف خانه شما به راحتی پاک کند. اگر متوجه شدید که مکش جاروبرقی شما شروع به از دست دادن کرده است، می تواند نشانه ای از این باشد که زمان جایگزین کردن آن فرا رسیده است.

اگر متوجه شدید که چندین بار جاروبرقی را به جلو و عقب فشار می‌دهید تا زباله‌ها را از بین ببرید، این بدان معناست که مدل فعلی شما به اندازه کافی قدرتمند نیست و زمان ارتقا فرا رسیده است. 

با این حال، قبل از اینکه کاملاً از دستگاه خود دست بکشید، ایده خوبی است که اطمینان حاصل کنید که در شیلنگ ها انسداد وجود ندارد و فیلترها تمیز هستند. اگر می‌توانید این مشکلات احتمالی را رد کنید و جاروبرقی شما هنوز با مکش مشکل دارد، قطعا وقت آن رسیده است که یک جاروبرقی جدید بخرید.

بیشتر بخوانید: بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی | علت عدم مکش جاروبرقی

بوی عجیبی می دهد : 

اگر متوجه شدید که جاروبرقی شما در حین استفاده بوی سوختگی متصاعد می کند، آن را خاموش کرده و بلافاصله آن را از برق بکشید. بوی سوزش می تواند نشانه چند چیز مختلف باشد، از مسائل جزئی گرفته تا نگرانی های جدی. در هر صورت، بهتر است بلافاصله مشکل را برطرف کنید. گاهی اوقات، فیلتر کثیف یا گرفتگی می تواند باعث بوی سوختگی جزئی شود. تمیز کردن یا تعویض فیلتر یک راه سریع و آسان برای رفع این مشکل است.

5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی

بوی سوختن همچنین می تواند نشانه گیرکردن یا شکستگی تسمه جاروبرقی شما و داغ شدن بیش از حد موتور باشد. بررسی کنید که آیا چیزی وجود دارد که مانع حرکت تسمه می شود، مانند نخ یا الیاف فرش، و آن را بردارید تا تسمه جاروبرقی آزاد شود. یک احتمال جدی تر این است که موتور شما آسیب دیده باشد و ممکن است در خطر گرم شدن بیش از حد و ایجاد آتش سوزی باشد. در حالی که موتورهای جاروبرقی را می توان تعمیر کرد، معمولاً جایگزین کردن کامل جاروبرقی ارزان تر و راحت تر است، به خصوص اگر یک مدل قدیمی باشد.

صدای آن بلند است :

اکثر جاروبرقی ها حداقل صدای کمی دارند. اما اگر صدای جاروبرقی شما بلندتر از حد معمول است یا در حین استفاده صداهای عجیب و غریب می دهد، این می تواند نشانه ای از نزدیک شدن به پایان عمر خود باشد.

اگر جاروبرقی شما صداهای بلند یا غیرعادی می‌دهد، ممکن است نشانه‌ای از فرسودگی موتور یا سایر اجزای داخلی باشد و زمان تعویض فرا رسیده است.

گاهی اوقات، صداهای عجیب و غریب از دستگاه شما می تواند به دلیل گیر کردن چیزی در شیلنگ ها، برس ها یا فیلتر باشد یا می تواند نشانه ای باشد که سطل جمع آوری خاک باید تخلیه شود. با این حال، اگر صداها حتی پس از رد این مسائل بالقوه دیگر ادامه پیدا کرد، احتمالاً زمان آن رسیده است که برای جارو برقی جدید خرید کنید.

5 نشانه برای تشخیص زمان تعویض جاروبرقی

پیدا کردن قطعات جایگزین دشوار است : 

اتصال به لوازم قدیمی ما آسان است و بخواهیم در صورت بروز مشکل به جای تعویض آنها، آنها را تعمیر کنیم، به خصوص اگر مدلی که دارید دیگر فروخته نشود. مسترسون می‌گوید، با این حال، اگر در یافتن قطعات جایگزین برای جاروبرقی خود مشکل دارید، احتمالاً زمان خرید یک قطعه جدید فرا رسیده است.

مکرراً مسدود می شود

این طبیعی است که جاروبرقی شما گهگاهی مسدود شود، به خصوص اگر از آن برای تمیز کردن آشفتگی های سنگین استفاده می کنید، اما اگر متوجه شدید که دستگاه شما به طور منظم گرفتگی می کند، ممکن است زمان یک جاروبرقی جدید فرا رسیده باشد.

گرفتگی مکرر شلنگ یا سطل جمع‌آوری کثیفی می‌تواند ناشی از فرسودگی فیلترها یا برس‌های غلتکی کثیف باشد که نیاز به تعویض دارند .

در حالی که ممکن است بتوانید قطعات آسیب دیده را خودتان تعویض کنید، به خصوص اگر مدل جدیدتری باشد، خرید یک جاروبرقی جدید نیز ممکن است آسان تر و در نهایت ارزان تر باشد.

بیشتر بخوانید: نحوه تمیز کردن جاروبرقی و اهمیت نظافت آن

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *