آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری

آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری

آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری » دلایل شکست در خواستگاری مواردی است که شاید به آن توجه نکرده باشید مانند پرحرفی، نداشتن برنامه برای آینده، توجه نکردن به ظاهر و نداشتن شغل. باید به اینها توجه کنید تا در خواستگاری های دیگر تکرار نکنید.

در خواستگاری هایی که در نهایت به جواب منفی ختم می شود، گاه ضعف عمده ای مانند نداشتن اخلاق حسنه، اعتیاد، بیکاری، مخالفت و همراهی نکردن با خانواده و… دیده نمی شود.

این موضوع زمانی سخت می شود که نه تنها در یکی دو خواستگاری، بلکه خانواده پسر هرجا که برای خواستگاری می روند با پاسخ منفی عروس و خانواده اش مواجه می شوند. در این مقاله درباره دلایل شکست در خواستگاری صحبت می کنیم.

آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری

آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری

اگر از آن دسته پسرهایی هستید که با وجود داشتن شرایط و الزامات اولیه ازدواج، قبل از اینکه دچار افسردگی و غم شوید، هر جا که برای خواستگاری بروید جواب منفی می شنوید و دقیقا نمی دانید مشکل از کجاست این مقاله را بخوانید تا با دلایل شکست در خواستگاری آشنا شوید تا به ضعف خود پی ببرید.

بیشتر بخوانید: رفتارهای پسری که قصد ازدواج با شما را دارد

1. ناامید شدن

یکی دیگر از دلایل شکست در خواستگاری ناامیدی است. زنان می توانند ناامیدی را در شما تشخیص دهند. ناامیدی اعتماد به نفس شما را از بین می برد و باعث استرس و اضطراب زیادی می شود. به نظر خانم این یک نکته منفی است و منجر به “نه” قاطعانه می شود. مواقعی وجود دارد که این ناامیدی خود را نشان می دهد، بنابراین باید قبل از وقوع آن را تشخیص دهید و از آن جلوگیری کنید.

2. بی توجهی به ظاهر

به فکر اصلاح صورت و ابرو نباشید، زیرا دخترانی که به بلوغ فکری و اجتماعی رسیده اند، نگاه خوبی به پسرانی که مانند زنان چهره خود را آرایش می کنند، ندارند. اما شما در موقعیتی هستید که پاکیزگی بسیار مهم است.

این موضوع نه تنها مخالف مردانگی نیست، بلکه در گرفتن جواب مثبت بسیار موثر است. پس مطمئن شوید که نظافت شما در بهترین و کامل ترین وضعیت قرار دارد. تمیزی دندان ها بسیار مهم است و قطعا نشانه آن است که شما به زیبایی خود اهمیت زیادی می دهید.

بوی بد دهان نیز می تواند نشانه بسیار بدی برای زنان باشد. حتما از خوشبو کننده های استفاده کنید. ظاهر مو و لباس شما نیز بسیار مهم است. این بدان معنا نیست که شما باید یک کت و شلوار مجلل و گران قیمت بپوشید. هر چه می پوشید دقت کنید که تمیز باشد، پاره نباشد و مناسب جلسه خواستگاری باشد.

آشنایی با دلایل شکست در خواستگاری

3. خسته کننده بودن

زنان عموماً مردانی را که خسته کننده هستند و حرفی برای گفتن ندارند دوست ندارند. اگر به طور طبیعی خجالتی و درون گرا هستید، باید قبل از خواستگاری، کلمات خود را آماده کنید صحبت در مورد موضوعی که طرف مقابل هیچ علاقه ای به آن ندارد یا خسته کننده به نظر می رسد، مطمئناً به پاسخ قاطعانه «نه» منجر می شود.

اگر نمی دانید در مورد چه چیزی صحبت کنید موضوعی را انتخاب کنید که طرف مقابل آن را دوست دارد توانایی حفظ مکالمه فراتر از پاسخ های بله و خیر، نشانه هوش و بالاتر از همه اجتماعی بودن مرد است. آنچه شما می گویید به شما بستگی دارد. صحبت های کلیشه ای ممکن است چندان جذاب به نظر نرسد، اما برای شکستن یخ بین شما خوب است.

بیشتر بخوانید:  نکات مهمی که بهتر است قبل ازدواج بدانید

4. بیکاری

یکی دیگر از دلایل شکست در خواستگاری، بیکاری است. معمولا دخترها نسبت به یک خواستگار بیکار احساس خوبی ندارند و به او پاسخ منفی می دهند زیرا تصور می کنند اگر خواستگار آنها مدت زیادی بیکار باشد حتی بعد از ازدواج هم شغل مناسبی پیدا نمی کند و در تامین هزینه ها دچار مشکل می شود. .

5. ضعف در زبان بدن

زبان بدن یک سلاح سرد به حساب می آید که اگر به درستی استفاده شود نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت. مطمئن شوید که همیشه صاف بایستید، قوز کردن یا تکان دادن پاها نشانه عدم اعتماد به نفس است. اگر در مکان شلوغی هستید، حتما با صدای بلند صحبت کنید.

اگر چشمان شما در اتاق پرسه می زند، به این معنی است که حوصله شما سر رفته است. اگر مدام به پایین نگاه کنید نشان می دهد که خجالتی هستید و اعتماد به نفس پایینی دارید و هر دوی اینها اصلاً خواسته خانم ها نیست. مقدار معقول طنز را فراموش نکنید.

اکثر زنان می توانند حدس بزنند که مردان چه زمانی دو رو هستند. لازم نیست در کل مکالمه مانند یک کمدین رفتار کنید، اما خودتان بودن کار را برای هر دوی شما آسان تر می کند.

ضعف در زبان بدن

6. نداشتن چشم انداز برای زندگی

از نظر زنان، عدم دوراندیشی در مردان یک نکته منفی است. زنان معمولاً مردانی را دوست دارند که مسیر روشنی در زندگی دارند.

اگر هنوز گیج هستید و دقیقا نمی دانید چه برنامه ای برای زندگی خود دارید، حتما پاسخ منفی بشنوید. هیچ کس از شما انتظار ندارد در سطح بیل گیتس باشید، اما مهم است که بدانید برای زندگی خود چه برنامه ای دارید، به خصوص اگر در اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی هستید.

آشنایی با علل شکست در خواستگاری

داشتن برنامه ریزی دقیق برای آینده نیز برای خانواده مهم است. زیرا به آنها نشان می دهد که آیا می توانید از عهده حمایت مالی خانواده برآیید یا خیر.

نکته اینجاست که خانم ها ترجیح می دهند شوهر آینده شما از نظر مالی پایدار باشد تا اینکه همچنان به خانواده پدرش و دیگران متکی باشد، حتی اگر خانواده شما در وضعیت اقتصادی مناسبی باشند اما شغل مشخص و مناسبی نداشته باشید. بله به جلسات خواستگاری امید نداشته باشید.

7- زیاد حرف زدن

یکی از دلایل شکست در خواستگاری پرحرفی است. تا اینجا متوجه شدیم که داشتن اعتماد به نفس و خود بودن در جلسات خواستگاری بسیار مهم است، اما می توان از حد هم گذشت.

بسیار مهم است که صادق باشید و به آنچه از شما خواسته می شود به درستی پاسخ دهید، در مورد چیزی دروغ نگویید و اگر موضوعی وجود دارد که مطمئن هستید از آن مطلع هستید، زندگی مشترک شما را تهدید می کند.

توصیه می شود با شجاعت و بدون ترس از شنیدن «نه» موضوع را بیان کنید، اما گفتن کلمات بی معنی و بیان هر آنچه در ذهنتان می گذرد اصلاً عاقلانه به نظر نمی رسد. همه ی ما افکاری در سرمان داریم که به ما توصیه می شود آنها را برای خود نگه داریم. به همین دلیل است که از قدیم الایام گفته شده است که همیشه قبل از صحبت کردن فکر کنید.

آشنایی با علل شکست در خواستگاری

سخن پایانی:

اکنون که این مقاله به پایان رسید برای آشنایی بیشتر با روانشناسی کلیک برروی اساسی ترین سوالاتی که باید قبل از ازدواج بپرسید این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما به نمایش بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *