چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید

چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید

چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید : بسیاری از گیاهان را می توان از برگ ها تکثیر کرد و این یک راه عالی و آسان برای رشد گیاهان جدید است. در اینجا برخی از گیاهانی که می توان از طریق قلمه برگ تکثیر کرد آورده شده است:

1. بنفشه آفریقایی

بنفشه آفریقایی یک گیاه آپارتمانی محبوب است که از طریق قلمه برگ تکثیر می شود. ابتدا باید برگ های جوان و سالم را انتخاب کنید. سن برگ ها باید به اندازه ای باشد که نه خیلی جوان باشند و نه خیلی پیر.

از تیغه برگ 2.5 سانتی متر پایین آمده و در این محل یک برش مورب ایجاد کرده و در خاک مرطوب قرار دهید. در عرض چند هفته، ریشه های جدید تشکیل می شود و گیاه جدیدی ظاهر می شود.

چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید

2. گیاه یشم

گیاهان یشم به راحتی از قلمه های برگ تکثیر می شوند. یک برگ سالم را بردارید و بگذارید چند روز خشک شود. سپس برگ را در خاک مرطوب قرار دهید و منتظر رشد جدید باشید.

هنگامی که یک برگ یشم به درستی برداشته شود، در پایه خود یک نهال تشکیل می دهد و در نهایت به یک گیاه کامل تبدیل می شود. اگرچه رشد آنها به زمان بیشتری نیاز دارد، بنابراین صبر لازم است.

یکی دیگر از مزایای تکثیر تک ورق این است که می توانید تعداد بیشتری را در یک زمان تولید کنید. شما ممکن است فقط بتوانید چند قلمه ساقه بردارید، اما برگ های بیشتری برای تکثیر وجود دارد. این امر شانس موفقیت شما را در هنگام پرورش افزایش می دهد و در دراز مدت موجودی کلی شما را افزایش می دهد.

چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید

3. گیاه بگونیا

بگونیا گیاهان زیبایی هستند که از طریق قلمه برگ تکثیر می شوند. برگ بالغی را انتخاب کنید که سن زیادی نداشته باشد و در خاک قرار دهید.

یک بستر مناسب مخلوط کوکوپیت و پرلیت است. خاک را با پلاستیک شفاف بپوشانید. در عرض چند هفته، ریشه های جدید تشکیل شده و گیاه جدیدی ظاهر می شود.

چند گیاهی که به راحتی میتوانید تکثیرش کنید

4. گیاه عنکبوت (گندم)

گیاهان عنکبوتی را می توان به راحتی از گیاهان «بچه» تکثیر کرد، می توانید گیاهان کوچکتر را از گیاه اصلی جدا کرده و در خاک کنار آن بکارید.

همچنین این گیاه می تواند از قلمه های برگ رشد کند. یک برگ سالم را ببرید و در آب قرار دهید تا ریشه شود. سپس قلمه را به خاک مرطوب منتقل کنید و منتظر رشد جدید باشید.

گیاه عنکبوت (گندم)

5. فیلودندرون (پتوس)

فیلودندرون ها گیاهانی زیبا و با مراقبت آسان هستند که توسط قلمه های برگ تکثیر می شوند. یک برگ سالم را ببرید و در خاک مرطوب قرار دهید. در عرض چند هفته، ریشه های جدید تشکیل شده و گیاه جدیدی ظاهر می شود.

فیلودندرون

6. گیاه پیله‌آ (پول چینی)

پیله‌آ که به عنوان گیاه پول چینی نیز شناخته می شود، یک گیاه آپارتمانی مد روز است که می تواند از قلمه های برگ تکثیر شود. یک برگ سالم را ببرید و در آب قرار دهید تا ریشه شود. سپس قلمه را به خاک مرطوب منتقل کنید و منتظر رشد جدید باشید.

گیاه پیله‌آ

7. گیاه کالانکوئه

کالانکوئه ساکولنت هایی هستند که از طریق قلمه برگ تکثیر می شوند. یک برگ سالم را بردارید و بگذارید چند روز خشک شود. سپس برگ را در خاک مرطوب قرار دهید و منتظر رشد جدید باشید.

گیاه کالانکوئه

8. گیاه اشوریا

آشوریا ساکولنت های زیبایی هستند که از طریق قلمه برگ تکثیر می شوند. یک برگ سالم را بردارید و بگذارید چند روز خشک شود. سعی کنید گیاه را به صورت اریب در خاک فرو کنید. برای جوانه زدن گیاه به هوای نسبتاً خنک (نه خیلی سرد) نیاز دارد.

به همین دلیل بهتر است روی گلدان را با پلاستیک بپوشانید و در محیطی سایه قرار دهید. بعد از اینکه جوانه های گیاه را دیدید. گیاه را به محیط گرم و مرطوب منتقل کنید و منتظر رشد جدید باشید.

گیاه اشوریا

سخن پایانی:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد شما همچنین میتوانید با کلیک برروی گیاهان آپارتمانی مناسب آشپزخانه این مقاله را هم بخوانید و نظرات و یا پیشنهادات خودتان را برای ما در پایین همین صفحه به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *