چگونه از شر پشه ها در خانه خلاص شویم؟

چگونه از شر پشه ها در خانه خلاص شویم؟

چگونه از شر پشه ها در خانه خلاص شویم؟ : در فصا تابستان یکی از معضل های مهم در خانه وجود پشه هاست که دائما انسان را نیش میزنند. ما این مطلب را به نحوه دفع پشه ها اختصاص داده ایم. همراه ما باشید.

3 راه برای خلاص شدن از شر پشه ها

خاک مرطوب

خاک مرطوب برای بسیاری از آفات جذاب است. اگر خاک داخل یا اطراف خانه شما بیش از حد مرطوب است، سعی کنید بین دو آبیاری بیشتر خشک شود تا از جذب پشه ها و سایر آفات به آن جلوگیری شود.

اگر گیاهان آپارتمانی دارید، مطمئن شوید که آنها بیش از حد آبیاری نمی شوند، زیرا این یک منبع پرورش و تغذیه در تمام طول سال در خانه شما برای پشه ها و سایر آفات ایجاد می کند.
نکته
اگر گیاهان آپارتمانی منبع مشکل پشه شما هستند، با کندن 2 تا 3 اینچ و برگرداندن قسمت بالایی خاک، لاروهای موجود در خاک گیاهان آپارتمانی خود را از بین ببرید. اجازه دهید خاک خشک شود و لاروهای داخل خاک را از بین ببرید. 1 تا 2 اینچ ماسه را روی خاک قرار دهید تا از آب ایستاده جلوگیری کند و پشه ها را از تخم گذاری باز دارد.

بیشتر بخوانید: چند ماده طبیعی برای دفع پشه

تله نور را نصب کنید

تله های نور را می توان در داخل و خارج نصب کرد تا از پشه ها جلوگیری کند. تله های نور داخلی کمک می کند تا داخل پشه ها و دیگر جمعیت آفات مزاحم قابل کنترل باشند. تله های نور بیرونی می توانند در وهله اول به جلوگیری از ورود پشه ها به خانه شما کمک کنند، اما آنها باید برای آفات بیرون روشن تر و هیجان انگیزتر از نورهایی باشند که آنها می توانند در داخل خانه شما ببینند.

چگونه از شر پشه ها در خانه خلاص شویم؟

منابع مواد آلی را پاکسازی کنید

پشه ها و بسیاری از شبیه هایشان جذب مواد آلی فاسد می شوند. چه خاک مرطوب گلدان و مواد گیاهی باشد، چه بقایای لکه دار در لوله های زهکشی، یا مواد غذایی پوسیده در سطل کمپوست، اگر می خواهید به این موضوع رسیدگی کنید، باید به این منابع رسیدگی شود.

خاک خود را بیش از حد آبیاری نکنید. زهکشی های خود را با یک برس اسکراب سفت و تمیز کننده تخلیه تمیز کنید و مطمئن شوید که سطل کمپوست شما درب محکمی دارد.
نکته
حتی یک لوله نشتی که باعث حداقل کپک یا پوسیدگی چوب می شود، می تواند منابع غذایی و آب را برای پشه ها و سایر آفات فراهم کند. اگر نمی‌توانید منبع مشکل خود را پیدا کنید، اما می‌دانید که باید جایی باشد، خارج از کادر فکر کنید تا مشخص کنید که کجا می‌تواند باشد.

چه چیزی باعث ایجاد پشه ها می شود؟

هنگام تعیین اینکه چه نوع آفت پرنده کوچکی به خانه شما حمله می کند، با پرسیدن سوالات زیر از خود شروع کنید:

کجا بیشتر آنها را پیدا می کنید؟
آنها ممکن است از چه چیزی تغذیه کنند؟
از کجا می توانستند آب پیدا کنند؟
پشه‌ها و مگس‌های کوچکی که در داخل خانه‌ها ظاهر می‌شوند به سمت مواد آلی فاسد کشیده می‌شوند که هم برای محل تغذیه و هم برای پرورش استفاده می‌کنند. برای خلاص شدن از شر آنها، می خواهید تا جایی که می توانید به بسیاری از این منابع مراجعه کنید.

نکته
یک نمونه یا تصویر دست نخورده دریافت کنید. هرچه جزئیات یا نمای نزدیک تر، بهتر است. شناسایی می تواند مشکل باشد، اما یک عکس یافتن پاسخ را آسان تر می کند.

 

چگونه از ایجاد پشه در خانه خود جلوگیری کنید

فرقی نمی‌کند با پشه‌ها سر و کار داشته باشید یا با یکی از آفات متعددی که با آن‌ها اشتباه گرفته می‌شوند، می‌توانید با تمرکز بر روی بهداشت، از بروز یک مشکل مداوم جلوگیری کنید. هنگامی که منبع غذایی یا محل پرورش آفت پاکسازی شد (یا هرگز اجازه داده نشد که در وهله اول باقی بماند)، مشکل باید حل شود.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: آموزش ساخت محلول دفع پشه با عصاره اسطوخودوس

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *