آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش

آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش

آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش: این آموزش گام به گام را در مورد نحوه کشیدن خفاش با استفاده از مداد رنگی دنبال کنید مهارت های طراحی خود را توسعه دهید و خلاقیت خود را در این فصل شبح وار بیان کنید.
این نقاشی خفاش روشی عالی برای جشن گرفتن خلاقانه است و یک تزئین یا هدیه عالی برای دیوار خواهد بود.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش

چرا خفاش ها در هالووین محبوب هستند؟

خفاش ها موجودات باورنکردنی هستند و برای حفظ اکوسیستم جهانی ما حیاتی هستند. خفاش ها مانند زنبورها و پروانه ها گرده افشان هستند و بسیاری از گیاهان مانند انبه و موز برای بقای خود به آنها تکیه می کنند.
همچنین خفاش ها تنها پستانداری هستند که می توانند پرواز کنند! با این حال، خفاش ها اغلب شهرت بدی به دست می آورند، زیرا آنها در شب، معمولاً از غارها بیرون می آیند، و بنابراین افسانه ها و افسانه های بسیاری وجود دارد که آنها را با تاریکی، ارواح شیطانی و دنیای زیرین مرتبط می کند.
امروزه خفاش ها هنوز با تاریکی همراه هستند و ما تصویر آنها را در همه جا در هالووین می بینیم – زمانی که اعتقاد بر این است که مرزهای بین زنده ها و مردگان محو شده است.

نقاشی خفاش چه گونه ای است؟

این گونه خفاش نقاشی شده است که بومی کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند سریلانکا و نپال است.
رنگ نارنجی و مشکی درخشان خفاش نقاشی شده برای ترساندن شکارچیان در نظر گرفته شده است، و آنها رنگ های عالی برای هالووین هستند! اگرچه، این خفاش نقاشی شده بسیار زیبا به نظر می رسد!

نحوه کشیدن خفاش

برای این طراحی آسان خفاش، شما را از طریق یک فرآیند گام به گام با ترسیم طرح اولیه، نسبت ها و طرح مداد شروع می کنید.
سپس با افزودن رنگ، بافت، و ساختن لایه‌های تونال با مدادهای رنگ‌آمیزی روی طرح خود کار می‌کنید تا حس عمق و فرم سه‌بعدی ایجاد کنید و نقاشی خفاشی خود را زنده کنید.
موادی که برای طراحی خفاش نیاز دارید
✅کاغذ
✅مداد رنگی
✅مداد 2B
✅مداد تراش
✅مداد رنگی (زرد لیمویی، زرد متمایل به قرمز، قرمز مایل به نارنجی، قهوه ای روشن، خاکستری،
مرحله 1
کاغذ A3 خود را در جهت عمودی چیدمان کنید به طوری که طراحی خفاش شما بر روی صفحه قرار گیرد و بیشترین استفاده را از فضا ببرد.
آماده شوید تا شکل ها و نسبت های اصلی را به آرامی ترسیم کنید برای این کار از یک مداد تیز 2B استفاده کنید و از فشار بسیار کم مداد استفاده کنید (با مداد خیلی کم فشار دهید) تا بتوانید خطوط ناخواسته را به راحتی از بین ببرید.
ابتدا یک شکل بیضی برای بدن بکشید. من دوست دارم این شکل را به عنوان یک تخم مرغ وارونه در نظر بگیرم. بدنه را در نیمه پایین صفحه خود قرار دهید تا بعداً فضای زیادی برای کشیدن بال ها داشته باشید.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش
گام 2
یک دایره کوچک در داخل شکل تخم مرغ مشخص کنید این یک راهنمای برای ویژگی های صورت خواهد بود.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش
مرحله 3
گوش ها را در دو طرف دایره ترسیم کنید تا از شکل تخم مرغ به سمت بالا باشند.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش
مرحله 4
دو نقطه کوچک برای چشم ها بکشید اینها در پایه گوشه داخلی گوش قرار می گیرند چشم باید در نیمه پایینی دایره بنشیند می‌توانید در حین حرکت علائم راهنمای خود را پاک کنید یا بعداً آنها را پاک کنید.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش

بهترین مداد رنگ آمیزی برای هنرمندان

مدادهای درخشان و باکیفیت زیادی وجود دارد در اینجا تعدادی از بهترین مدادهای رنگ آمیزی برای استفاده برای این نقاشی آورده شده است.
مرحله 5
یک خط افقی و کمی منحنی برای بالای بینی بکشید این باید بین چشم ها قرار گیرد، فقط کمی پایین تر. دو علامت کاما کوچک برای سوراخ های بینی در زیر خط افقی اضافه کنید.
مرحله 6
دهان را که به شکل “w” است، با دو دندان جلویی تیز بیرون زده بکشید.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش
مرحله 7
در نهایت یک خط افقی کوچک و کمی منحنی اضافه کنید تا قسمت پایین چانه را مشخص کنید این باید در پایه دایره قرار گیرد.

ترسیم طرح و تناسبات: ساختار اسکلتی

مرحله 1
هر بال خفاش در واقع لایه نازکی از پوست است که بین استخوان های بلند انگشت و شست کشیده شده است! ساختار اسکلتی تفاوت چندانی با دست انسان ندارد.
گام 2
با کشیدن یک زیگزاگ متشکل از سه خط با طول های مختلف، کمی شبیه یک صاعقه که از شانه خفاش بالا و بیرون می آید، شروع کنید. اولین خط شما که از بدن می آید باید کوتاه ترین باشد. خط دوم طولانی تر خواهد بود و خط سوم باید طولانی ترین باشد. این کار را برای بال دیگر نیز تکرار کنید.
آموزش گام به گام نحوه کشیدن خفاش
مرحله 3
در محل اتصال خط دوم و سوم، یک پنجه کوچک بکشید در همان نقطه 2 خط بلند و کمی منحنی که بیرون می آیند بکشید تا ساختار بقیه بال ها را تشکیل دهید. این کار را برای بال دیگر نیز تکرار کنید.
مرحله 4
حالا دو خط مستقیم در پایین بدن برای پاها بکشید.

ترسیم طرح و تناسبات: ترسیم بالها

مرحله 1
شکل لایه پوستی را که روی استخوان بال و استخوان پا کشیده می شود بکشید. خطوط خود را منحنی نگه دارید تا به انتهای هر استخوان برسد این مراحل را برای بال دیگر نیز تکرار کنید.
ترسیم طرح و تناسبات: ترسیم بالها
گام 2
یک خط عمودی به سمت پایین بین پاهای خفاش بکشید و طرح کلی شکل دم را بکشید.

ترسیم طرح و تناسبات: طرح خود را اصلاح کنید

مرحله 1
اکنون زمان آن است که طرح خود را قبل از اینکه به رنگ اضافه کنید مرتب کنید خطوط اضافی یا ناخواسته را پاک کنید و در صورت نیاز هر نسبت را اصلاح کنید.
همچنین در این مرحله می توانید جزئیات اسکلت را اصلاح کنید از خطوط ساختاری که قبلاً برای بال‌ها کشیده‌اید به عنوان چارچوب استفاده کنید و استخوان‌های کمی دقیق‌تر بکشید.
ترسیم طرح و تناسبات: طرح خود را اصلاح کنید

افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی

مرحله 1
به تدریج لایه های رنگی بسازید تا رنگ های پر رنگ زرد و نارنجی روی بال ها ایجاد شود.
ابتدا با روشن ترین رنگ شروع کنید: زرد لیمویی. تمام قسمت هایی را که در نهایت می خواهید نارنجی باشند (مانند استخوان های بال و علامت های روی بال ها) با رنگ زرد رنگ کنید.
جهتی را که با مداد خود سایه می زنید را در نظر داشته باشید و سعی کنید علائم خود را در همان جهت خطوط بال نگه دارید همچنین فشار مداد خود را در نظر بگیرید.
سعی کنید فشار مداد ملایمی داشته باشید و به تدریج با چندین بار رفتن روی آن ناحیه، شدت رنگ را افزایش دهید.
راه های زیادی برای استفاده از متقاطع برای تقویت مهارت های طراحی شما وجود دارد. این مقاله به شما نشان می دهد که چگونه می توانید از تکنیک متقاطع برای ایجاد تن و بافت استفاده کنید.
گام 2
هنگامی که نواحی زرد خود را مشخص کردید اکنون تمام رنگ لیمویی را با لایه بعدی رنگ زرد رنگ کنید: (یا زرد گرمتر).
افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی
مرحله 3
در این مرحله، با استفاده از یک حرکت تلنگر با مداد زرد خود در اطراف لبه بدن، جایی که با بال برخورد می کند، خز بدن را مشخص کنید. این یک لبه خز مانند ایجاد می کند که نرم و کرکی به نظر می رسد.
افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی
مرحله 4
همین روند را با لایه های بعدی رنگ دنبال کنید: نارنجی مایل به قرمز، قرمز سرخابی و سپس قرمز مایل به قرمز.
افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی
مرحله 5
با استفاده از عمیق‌ترین رنگ قرمز خود تعدادی علامت متقاطع اضافه کنید تا بافتی به دم و پایین بال‌ها بدهید.
افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی
افزودن رنگ به بالها: زرد و نارنجی

افزودن رنگ به بدن و صورت

مرحله 1
به تدریج بافت بدن پشمالو را با ساختن لایه‌های رنگی بسازید، ابتدا با روشن‌ترین رنگ شروع کنید و با علامت‌های موی ملایم سایه بزنید.
از یک مداد کرم رنگ برای قرار دادن یک لایه رنگ پایه در تمام بدن و صورت استفاده کنید سعی کنید و از لکه دار شدن رنگ با علامت های مداد 2B خودداری کنید و بنابراین در حین حرکت به آرامی آنها را پاک کنید.
افزودن رنگ به بدن و صورت
شروع به ساختن لایه های رنگی کنید و یک لایه دیگر از رنگ زرد کم رنگ اضافه کنید.
گام 2
حالا از قهوه‌ای روشن استفاده کنید تا با مداد خطوط موی مشخصی را بکشید تا بافت خزدار ایجاد کنید.
افزودن رنگ به بدن و صورت
مرحله 3
همین روش را با استفاده از رنگ‌های تیره‌تر مانند نارنجی دنبال کنید.
افزودن رنگ به بدن و صورت

افزودن رنگ به بالها: مشکی

مرحله 1
با لایه بندی چند رنگ مختلف، به تدریج یک رنگ سیاه تیره و تیره برای بال ها بسازید. با یک لایه سیاه مایل به خاکستری شروع کنید و با دقت قسمت هایی از بال را که می خواهید در نهایت سیاه شوند رنگ کنید. در این مرحله از یک فشار مداد سبک استفاده کنید و در حین حرکت، شکل و لبه ناحیه سیاه را با دقت اصلاح کنید.
افزودن رنگ به بالها: مشکی
گام 2
اکنون به نواحی که می‌خواهید مشکی باشند اطمینان دارید با استفاده از همان رنگ سیاه مایل به خاکستری به آن ناحیه بروید، اما فشار مداد خود را افزایش دهید تا رنگ شدیدتر شود.
افزودن رنگ به بالها: مشکی
مرحله 3
از کنار سر مداد برای سایه ملایم بالای رنگ زرد روی بال ها استفاده کنید این کمک می کند تا رنگ ها به طور یکپارچه با هم ادغام شوند.
مرحله 4
سپس روی خاکستری با آبی بزنید. از کناره مداد خود استفاده کنید تا بافتی خالدار داشته باشید و تیرگی رنگ را افزایش دهید.
افزودن رنگ به بالها: مشکی
مرحله 5
نهایت، با یک مداد سیاه دوباره با استفاده از کناره سر مداد ، روی لایه آبی بروید اکنون باید ببینید که چگونه ساختن این لایه های رنگی سیاهی غنی و عمیق و تیره ایجاد کرده است.
برداشتن یک قدم به عقب

برداشتن یک قدم به عقب

مرحله 1
لحظه ای به عقب برگردید و به نقاشی خفاش خود به عنوان یک کل نگاه کنید. آیا زمینه هایی وجود دارد که بخواهید اصلاح یا اصلاح کنید؟
در این مرحله، احساس کردم سیاهی بال با تن های روشن بدن یا بال ها متعادل نیست، بنابراین برای متعادل کردن نقاشی، رنگ های قهوه ای و نارنجی عمیق تری اضافه کردم.
برداشتن یک قدم به عقب
برداشتن یک قدم به عقب
برداشتن یک قدم به عقب
بر مهارت های طراحی خود تسلط داشته باشید تا به نتایج زیبا برسید
مهم است که ابتدا اشکال و تناسبات کلیدی را ترسیم کنید و قبل از عجله در افزودن رنگ، برای درست کردن آنها وقت بگذارید بنابراین همیشه قبل از حرکت برای درست کردن هر مرحله وقت بگذارید  در پایان ارزش آن را دارد!
همچنین وسوسه‌انگیز است که با عجله در هر لایه رنگی بگذرید تا زودتر تمام شود، اما صرف زمان و توجه در هر لایه رنگ به نقاشی شما عمق و ارزش می‌بخشد بنابراین وسوسه نشوید که این مراحل را نادیده بگیرید!

سخن پایانی:

اگر به دنبال راه های بیشتری برای بیان خلاقیت خود از طریق نقاشی خود در پاییز امسال و بهبود تکنیک های طراحی خود هستید، پس ” 30 ایده نقاشی با آبرنگ برای مبتدیان ” را امتحان کنید.
  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *