چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

  • توسط مریم
  • ۹ ماه پیش
  • 0
چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟ : بهتر است بعد از هر بار سفر چمدان خود را تمیز کنید تا برای سفر بعدی آماده باشد. در این مطلب نکات مهم درباره تمیز کردن یک چمدان را خواهید خواند.

نحوه تمیز کردن چمدان

چرخ ها و دستگیره های چمدان را پاک کنید

برای شروع، تمام دسته ها را با یک دستمال ضد عفونی کننده یا پاک کننده همه منظوره پاک کنید. اگر چمدان شما چرخ دارد، آن را نیز به خوبی پاک کنید. برای کیسه‌های بدون چرخ، قسمت پایین آن را پاک کنید، زیرا مطمئناً زمان زیادی را در تماس مستقیم با کف‌های کثیف صرف کرده است.

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

داخل چمدان را با جاروبرقی خارج کنید

تمیز نگه داشتن داخل چمدان چالش برانگیزترین است زیرا معمولاً با مواد متخلخل پوشیده شده است. اما اجازه ندهید که شما را از تمیز کردن آن منصرف کند.

با برداشتن همه اقلام، از جمله جیب های قابل اتصال و کیسه های لباس شروع کنید. آن اقلام را به طور جداگانه در ماشین لباسشویی بشویید یا با دست در یک کاسه آب با مواد شوینده لباسشویی بشویید.

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

چمدان خود را کاملا باز کنید، یا یک کیف نرم را به سمت بیرون بچرخانید و آن را به خوبی تکان دهید. این باید به رهاسازی هر گونه زباله بزرگتر کمک کند. بعد، داخل چمدان خود را جاروبرقی بکشید، مطمئن شوید که گوشه ها و شکاف های کوچک را از دست ندهید.

پوشش داخلی را پاک کنید

یک پارچه میکروفیبر را فقط با آب خیس کنید و از آن برای پاک کردن تمام قسمت های داخلی چمدان، از جمله آستر، سگک ها و/یا تسمه ها استفاده کنید.

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

اگر لکه‌ای در روکش پارچه وجود دارد، از آب و مواد شوینده لباسشویی به نسبت یک به پنج برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. نواحی تحت درمان را دوباره با پارچه ای که فقط آب دارد پاک کنید.

قسمت بیرونی چمدان را تمیز کنید

اکنون که داخل کیف خود را تمیز کرده اید، وقت آن است که قسمت بیرونی آن را اصلاح کنید. تکنیکی که استفاده می کنید به این بستگی دارد که یک کیف سخت، پوسته نرم یا چرمی باشد.

برای تمیز کردن چمدان های پوسته سخت: در یک کاسه یا سطل، مخلوطی از آب و صابون ظرف را آماده کنید. یک پارچه میکروفیبر را در محلول تمیز کننده آغشته کنید و از آن برای پاک کردن قسمت بیرونی استفاده کنید. شما نمی خواهید از یک اسفنج ساینده استفاده کنید که آن ماده سخت را خراش دهد.

اگر می‌خواهید فراتر از آن بروید، بیرون را با پولیش مبلمان مبتنی بر موم یا واکس خودکار مبتنی بر سیلیکون صاف کنید.

برای تمیز کردن چمدان های پوسته نرم: چمدان های ساخته شده از نایلون، بوم یا پلی استر معمولاً در برابر خراش مقاوم هستند، اما به احتمال زیاد مایعات ریخته شده یا سایر لکه ها را جذب می کنند. در یک کاسه یا سطل، مخلوطی از آب و صابون ظرف را آماده کنید. با استفاده از یک برس تمیز کننده نرم، محلول را به آرامی روی الیاف چمدان بمالید. برای هر نقطه مشکلی، از مسواک استفاده کنید تا تجمع کثیفی را برطرف کنید. هنگامی که تمام قسمت های بیرونی را با محلول تمیز کردید، پارچه را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

چگونه یک چمدان را تمیز کنیم؟

برای لکه های عمیق، قسمت بیرونی چمدان پوسته نرم خود را با اسپری تمیزکننده روکش پارچه ای اسپری کنید و ابتدا محصول را روی یک نقطه کوچک تست کنید. پاک کننده اثاثه یا لوازم داخلی را روی نقاط لکه دار اسپری کنید و فوم را با یک برس نرم روی لکه ها بمالید. پس از پنج دقیقه، کف را با یک پارچه مرطوب پاک کنید.

چمدان را در فضای باز بگذارید تا در هوا خشک شود.

برای تمیز کردن چمدان چرمی: برای جلوگیری از آسیب به چرم، باید از مصرف آب زیاد برای تمیز کردن کیف چرمی خودداری کنید. با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک، تمام قسمت بیرونی کیسه را پاک کنید تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود.

برای جلا دادن کیف چرمی خود، یک پاک کننده مخصوص چرم مانند مبل شوی چرم را با یک پارچه نرم به دقت روی کیف بمالید. اگر لکه ها باقی ماندند، برای کمک بیشتر با یک پاک کننده چرم حرفه ای تماس بگیرید.

در مطلب بعدی نیز همراه ما باشید: لوازم ضروری که باید همراه خود در سفر داشته باشید

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *