از بین بردن بوی تند رنگ آمیزی با قهوه!

از بین بردن بوی تند رنگ آمیزی با قهوه!

از بین بردن بوی تند رنگ آمیزی با قهوه! قهوه یک ماده طبیعی است که می تواند بوها را جذب کند کافی است مقداری قهوه آسیاب شده یا دانه های قهوه را در یک کاسه یا بشقاب کوچک بریزید و آن را در اتاق رنگ شده قرار دهید.

اگر یک بار اتاقی را رنگ کرده اید بدون شک با بوی بدی که مدت زیادی داخل اتاق و خانه شما می ماند و آزارتان می دهد آشنا هستید. علاوه بر بد بو بودن؛ دود ناشی از رنگ می تواند برای سلامت انسان و کیفیت کلی هوا مضر باشد.

از بین بردن بوی تند رنگ آمیزی با قهوه!

اما اگر می خواهید بوی رنگ را به سرعت از خانه تان پاک کنید و اتاق خود را شاداب کنید از دانه های قهوه غافل نشوید. قهوه یک خوشبو کننده و گزینه ای عالی برای از بین بردن بوی بد است. دانه‌های قهوه به دلایل زیادی مهم هستند اما بیشتر به خاطر انرژی و پتانسیل طعم‌شان نسبت به خاصیت خوش‌بو کننده‌شان مورد توجه قرار می‌گیرند.

بهتر است بدانید این کافئین قهوه است که باعث کاهش بوی بد آن می شود. علاوه بر این از آنجایی که دانه های قهوه بوی تند دارند، قرار دادن آنها در اتاق عطر مطبوعی به محیط شما می بخشد.

بیشتر بخوانید:
چگونه دیوارهای رنگ روغنی را تمیز کنیم؟

از بین بردن بوی تند رنگ آمیزی با قهوه!

 

 

چگونه با قهوه بوی رنگ را از بین ببریم؟

برای این کار می توانید هم از دانه های قهوه و هم از پودر قهوه استفاده کنید با این حال استفاده از دانه های قهوه آسان تر و کم دردسر است حتی می توانید از تفاله قهوه برای این منظور استفاده کنید که مصرف قهوه را غیر ضروری می کند.

با اینحال بهتر است دیگر از آن دانه‌های قهوه استفاده نکنید؛ زیرا در محیط شیمیایی رنگ قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: چگونه رنگ را از روی قرنیز دیوار پاک کنیم؟

چند ظروف کم عمق مشابه ظروف شیشه ای بردارید بهتر است از ظروف پلاستیکی استفاده نکنید زیرا ممکن است در اثر بخار آلوده شود سپس یک لایه نازک از پالپ یا دانه های قهوه را داخل ظروف بریزید.

ظروف را در چند قسمت از اتاق قرار دهید و بگذارید یک شب در اتاق بماند. تا صبح، اتاق تمیز می شود و بوی رنگ دیگر حس نمی شود، در عوض بوی قهوه می دهد. تفاله یا تفاله قهوه خود را دور بریزید و از اتاق تازه رنگ شده و بدون بو خود لذت ببرید.

دانه‌های قهوه

عملکرد قهوه

طعم قوی قهوه به دلیل ترکیب شیمیایی کافئین است که دارای چهار مولکول نیتروژن است. ثابت شده است که نیتروژن موجود در کافئین در جذب برخی از بوهای بد و مضر مانند سولفید هیدروژن در فاضلاب ها و مرداب ها بسیار مفید است.در این روش شیمیایی بوی نامطبوع به سرعت جذب می شود و بینی انسان دیگر نمی تواند این بوها را تشخیص دهد.

بنابراین چه در حال رنگ آمیزی خانه خود یا نقاشی روی میز یا کشو باشید می توانید به راحتی از دانه های قهوه برای خنثی کردن بوی اتاق استفاده کنید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *