طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت : وقتی پاییز و زمستان فرا می رسد سوپ بسیار میچسبد در هوای سرد این روزها باعث می شود ما یک سوپ گرم و خوشمزه بخوریم که باعث می شود احساس خوبی داشته باشیم. در این مقاله ، من به شما نحوه تهیه یک سوپ خوشمزه و در عین حال بسیار مقوی و پرانرژی را نشان می دهم که به دلیل غذایی که دارد  یعنی گوشت و جو می تواند یک وعده غذایی کامل باشد امیدوارم این سوپ را بپزید و از طعم آن لذت ببرید.

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

سوپ جو یکی از سوپ های خوشمزه ای است که طرفدار دارد و به راحتی هم پخته میشود فقط کافیست مراحل آن را به طور دقیق انجام دهید تا یک سوپ بی نظیری داشته باشید اگر از طبع گوشت خوشتان نمی آید میتوانید مرغ پخته شده رو ریش ریش داخل قابلمه بریزید.برای دیدن مقاله آموزش طرز تهیه شله زرد به 3 روش آسان مطالعه کنید.

مواد لازم برای تهیه سوپ جو و گوشت

  • ۱۵۰ گزم گوشت
  • ۱۰۰ گرم جو پوست کنده
  • ۲ قاشق غذاخوری پیاز داغ
  • گشنیز تازه به مقدار لازم
  • نمک، فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

مراحل تهیه سوپ جو و گوشت

برای تهیه این سوپ ابتدا باید گوشت را بپزیم. مهم نیست که از چه گوشتی استفاده می کنیم ، اما من از گوشت گاو بدون چربی استفاده کردم زیرا فکر می کنم گوشت گوسفندی یا پرچرب برای سوپ خیلی سنگین است گوشت را بخورید و کمی روغن ، فلفل ، زردچوبه و پیاز داغ درون قابلمه بریزید.

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

حالا مواد را با هم تفت می دهیم تا رنگ گوشت تغییر کند.

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

سپس 3 لیوان آب سرد به گوشت اضافه کنید و اجازه دهید گوشت حدود 2 ساعت بپزد.

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

جو پوست کنده رو هم همراه ۳ لیوان آب داخل یه قابلمه دیگه میریزم و میذاریم تا برای ۱ الی ۲ ساعت بپزه تا نرم بشه و لعاب بندازه.

طرز تهیه سوپ جو همراه با گوشت

بعد از این مدت جو پخته و نرم شده.

اجازه میدیم تا گوشت برای حدود ۲ ساعت بپزه.

سوپ جو

حالا گوشت رو از آبش در میاریم و کمی خوردش میکینم.

سوپ جو

گوشت خورد شده شده رو به جو پخته اضافه کرده و با گوشتکوب برقی خوب پوره شون میکنیم یا اینکه مواد رو داخل مخلوط کن میریزیم.

سوپ جو

حالا آب گوشت رو هم به پوره مون اضافه میکنیم و حدود ۲ الی ۳ لیوان دیگه آب هم بسته به غلظتی که میپسندیم، داخل سوپ میریزیم و اجازه میدیم تا باز سوپ برای یک ساعت دیگه بپزه و قوام بیاد و مزه ها به خورد هم برن. در طول این مدت نمک هم به سوپ اضافه میکنیم.

سوپ جو

حالا سوپ خوشمزه ما آماده سرو کردنه کمی گشنیز خورد شده داخل سوپ میپاشیم و با آبلیمو تازه نوش جون میکنیم.

سوپ جو

سخن آخر:

امیدواریم این مقاله مورد پسند شما قرار گرفته باشد همانطور که میدانید سوپ جو علاوه بر طعم بی نظیرش دارای خواص فوق العاده زیادی است سعی کنید جزو یکی از پیش غذا قرار دهید.نظرات و یا پیشنهادات خودتون رو برای ما در پایین همین پست در قسمت ارسال نظر به اشتراک بگذارید.

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *