نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

  • توسط مریم
  • ۲ سال پیش
  • 0
نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش : اگر تشک شما کمی سفت یا نرم به نظر می رسد، سعی کنید به جای خرید یک تشک کاملاً جدید، رویه تشک قابل جابجایی اضافه کنید. در حالی که قیمت آن ها نسبت به تشک ها کمتر است، رویه های تشک همچنان می توانند راحتی تخت شما را به میزان قابل توجهی بهبود بخشند. و اگر گرم بخوابید، رویه تشک ساخته شده از مواد قابل تنفس ممکن است شما را خنک کند و خواب شما را بهبود بخشد. نه تنها این، بلکه روکش های تشک نیز می توانند با صاف کردن توده ها و افتادگی های زودرس، عمر تشک شما را افزایش دهند.

شما ممکن است انتخاب کنید که رویه تشک خود را فقط در هنگام بازدید از مهمانان جدا کنید، یا ممکن است در نهایت مجبور شوید آن را در زمان جابجایی دور نگه دارید. در هر صورت، آن را با دقت ذخیره کنید. از آنجایی که روکش های تشک تاثیر زیادی بر راحتی سطح خواب شما دارند، نگهداری صحیح آنها بسیار مهم است. در اینجا بهترین راه برای انجام آن است.

آنچه شما نیاز دارید

تجهیزات / ابزار
جاروبرقی با اتصال شلنگ
برس پارچه یا اسکراب
کیسه نگهداری محافظ

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

مواد
دستمال توالت
شوینده ملایم یا لکه بر
جوش شیرین
2 بند ضامن دار
نوار چسب

رویه تشک خود را تمیز و خشک کنید

اول از همه، وقت آن است که رویه تشک خود را تمیز کنید. همه ملحفه‌های خود، از جمله ملحفه‌ها و محافظ تشک را بردارید، و از اتصال شلنگ روی یک جاروبرقی برای مکیدن گرد و غبار، کثیفی و زباله‌های باقی‌مانده روی تشک خود استفاده کنید. دو طرف رویه را جاروبرقی بکشید، مطمئن شوید که لکه‌ها یا کثیفی‌هایی که می‌توانند به رویه در حین ذخیره‌سازی آسیب وارد کنند را بررسی کنید.

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

لکه های تمیز را با یک شوینده ملایم یا لکه بر و یک پارچه یا برس تمیز کنید و از دستمال کاغذی برای جذب رطوبت باقی مانده استفاده کنید. اگر رویه تشک شما بوی بد می دهد (نگران نباشید، پس از استفاده منظم طبیعی است)، بوها را با جوش شیرین مقابله کنید. روی آن جوش شیرین بپاشید، بگذارید یک ساعت بماند، سپس آن را با جاروبرقی تمیز کنید.

تشک خود را حداقل 24 ساعت پس از تمیز کردن با هوا خشک کنید تا قبل از نگهداری از خشک شدن کامل آن مطمئن شوید.

بیشتر بخوانید: آموزش حذف کپک از روی تشک تخت

رول کردن

قبل از حرکت به جلو، کاملاً ضروری است که رویه تشک شما کاملاً خشک باشد. پس از آن، می توانید آن را برای ذخیره سازی رول کنید. هرگز رویه تشک خود را تا نکنید، زیرا ممکن است به آن آسیب برساند یا شکل اولیه خود را از دست بدهد و آن را بی فایده کند. رولینگ بهترین راه برای نگهداری رویه تشک شماست. به‌علاوه، اندازه رویه را برای نگهداری در فضاهای تنگ، مانند کمد سالن، قابل کنترل‌تر می‌کند.

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

کیسه نگهداری روی تشک را قبل از پیچیدن آن آماده کنید. فشار دهید و انتهای رویه تشک را فشرده کنید و شروع به غلتیدن کنید تا به انتهای دیگر برسید. اگر می‌خواهید مطمئن شوید که تشک محکم بسته می‌شود، آن را با دو بند ضامن دار محکم کنید.

رویه تشک خود را در یک کیسه نگهداری ببندید

رویه تشک خود را در یک کیسه نگهداری محافظ ببندید تا از آسیب و آلودگی در حین نگهداری جلوگیری شود. از یک کیسه با مهر و موم وکیوم استفاده کنید، چه کیسه اصلی که رویه شما وارد شده است یا یک کیسه جدید برای ذخیره سازی جاروبرقی.

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

آب بندی کیسه با جاروبرقی باعث صرفه جویی در فضا و محافظت از رویه تشک شما می شود. تا زمانی که از کیسه نگهداری محافظ استفاده می کنید، آب بندی با خلاء کاملاً ضروری نیست. (یک کیسه تشک پلاستیکی نیز کار می کند.) اگر می خواهید کیسه را با جاروبرقی نبندید، آن را با چسب نواری ببندید تا کیسه بسته بماند و رویه تشک به طور مرتب رول شود.

بیشتر بخوانید: روش صحیح شستن تشک در خانه به روش ساده

آن را در جایی مناسب ذخیره کنید

رویه تشک مهر و موم شده خود را در محیط خشک و خنک نگهداری کنید تا از رشد کپک یا کپک جلوگیری شود. در صورت امکان، رویه خود را در جایی که پتانسیل گرم یا مرطوب شدن دارد، مانند گاراژ یا اتاق زیر شیروانی خود، نگهداری نکنید. در حالت ایده آل، آن را در داخل خانه ذخیره کنید. چند نمونه از فضاهای ذخیره سازی مناسب عبارتند از:

کمد لباس
زیر تخت
کشو یا کابینت
انباری

نحوه نگهداری رویه تشک + آموزش

در صورت امکان، سعی کنید رویه تشک خود را بیش از چند ماه بدون باز کردن آن نگهداری نکنید. به مدت طولانی رول نگه داشتن آن می تواند به مواد آسیب برساند. پیشنهاد می کنیم هر چند وقت یکبار آن را باز کنید و اجازه دهید هوا بیرون بیاید و به شکل اولیه خود بازگردد، حتی اگر از آن استفاده نمی کنید. در حالی که این کار را انجام می دهید، مراقب علائم آسیب و سایر نشانه هایی باشید که نشان می دهد به یک رویه تشک جدید نیاز دارید.

سخن آخر: 

امیدواریم از این روش استفاده کرده و بتوانید به بهترین روش آنها را نگهداری کنید. در مطلب بعد به مطلب دیگری در ارتباط با تشک ها پرداخته ایم. همراه ما باشید: نکات ضروری برای تمیز کردن تشک

 

  • facebook
  • googleplus
  • twitter
  • linkedin
  • linkedin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *